۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۳۰۰۱۶۴
استاد حوزه علمیه قم:

اربعین فرصتی برای تعمق در علل واقعه عاشورا / نهضت حسینی در راستای تداوم جریان امامت و ولایت بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، اربعین را فرصت تعمق درباره علل واقعه عظیم عاشورا خواند و گفت: عاشوراییان باید زوایای عاشورا و کربلا را فهم کرده و در راستای تمدن سازی و استفاده از ظرفیت راهپیمایی اربعین گام بردارند و از نفوذ دشمنان در جریان حق و تخریب کارکردهای باشکوه اربعین جلوگیری کنند.
سعيد اصفهانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید اصفهانیان، استاد حوزه علمیه قم در نشست تخصصی «نظام اربعین حرکتی به سوی جامعه آرمانی» که در سالن اجتماعات مسجد جمکران برگزار شد، با اشاره به راهپیمایی اربعین اظهار داشت: طبق آیات 8 و 9 سوره صف، تاریخ نورانی و مدنظر خداوند از صدر اسلام تا ظهور امام زمان(عج) در جبهه حق شکل می‌گیرد، در صورتی که برخی می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند، اما طبق وعده الهی به مقصودشان نمی‌رسند.

 

دبیر کارگروه قرآنی فیلم سینمایی ملک سلیمان ابراز داشت: تحقق دین حق در دوران پیامبر اکرم(ص) بستگی به کامل شدن نور الهی دارد، تا رسول و فرستاده خداوند به سوی قوم گسیل شود و ظهور اتفاق بیفتد.

 

حجت الاسلام اصفهانیان به پیروزی جبهه حق و گسترش نور الهی در جهان اشاره کرد و گفت: ولایت، بزرگترین مشیت و راهبرد الهی در این عالم برای امتداد جریان حق است و اگر نهضت حسینی(ع) اتفاق نمی‌افتاد، امامت و ولایت متوقف می‌شد.

 

وی نهضت امام خمینی(ره) را مشیت راهبردی در این زمان و باز کردن گره از خلق خواند و افزود: ما در حوزه مطالعاتی بیشتر روی بُعد ماتم و مصیبت عاشورا متمرکز شده‌ایم و از تعمق و بررسی زوایای عاشورا بازمانده‌ایم.

 

این پژوهشگر قرآنی، اربعین را فرصت تعمق درباره علل واقعه عظیم عاشورا خواند و تأکید کرد: ما عاشوراییان باید زوایای عاشورا و کربلا را فهم کرده و به پژوهش‌های عمیق در زمینه زوایای پنهان واقعه کربلا بپردازیم؛ زیرا تعمق عاشورایی محل ارتقا یا پاشنه آشیل امت اسلامی است.

 

وی به جایگاه شناسی اربعین اشاره کرد و گفت: اگر قرار است بر قاعده جریان نور، خداوند قلوب مؤمنین را هدایت کند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب قرار است پیکره عظیم تمدن اسلامی شکل بگیرد و در مقابل وعده فروریختن دستگاه شیطانی محقق شود، باید همراهی مناسبی از سوی عاشوراییان نیز صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام اصفهانیان با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در جریان حق و تخریب کارکردهای راهپیمایی باشکوه اربعین تصریح کرد: اگر راهپیمایی اربعین را درک و فهم نکنیم و در راستای تمدن سازی و استفاده از ظرفیت اربعین، همراهی مناسبی نداشته باشیم، در نهایت راه را برای نفوذ دشمن هموار کرده‌ایم./908/پ202/ف2

ارسال نظرات