۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۳۰۰۴۱۰

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ یادواره 64 شهید مسجد جامع شهرستان نیشابور، تسخیر لانه جاسوسی، طلسم وحشت از آمریکا در جهان را شکست و اعلام انزجار دانشجویان بسیجی شهرستان گناباد از استکبار جهانی از عناوین اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجه الاسلام عابدی در یادواره 64 شهید مسجد جامع شهرستان نیشابور درپاسخ به این پرسش  که چرا باید مرگ برآمریکا بگویم؟گفت: مااز آمریکا جزء شرارت وخیانت وعداوت چیز دیگری ازآمریکا ندیده ایم.


وی آمریکارا متهم ردیف اول و عامل شهادت شهیدان دانست وتاکید کرد: ما با ملت آمریکا مشکلی نداریم مرگ برآمریکای ما یعنی مرگ برظلم ،مرگ برتجاوز،مرگ براستکبار.


عابدی تصریح کرد:اگر شعار استکبار ستیزی را کنار بزاریم ودستمان را بالا ببریم اشتباه نکنید آمریکا دست از دشمنی با ما برنمی دارد او می خواهد اثری ازحکومت اسلام باقی نماند.


وی با اشاره به آیات سوره توبه اظهارداشت: جامعه پیغمبری با جامعه کفر سخت وخشن است وبا یکدیگر مهربان می باشند.

نماینده ولی فقیه ناحیه حمزه  مصداق کفر واقعی درجهان راآمریکا دانست و برای کسانی که از سرخیانت یا غفلت مارامتهم به افراطی بودن می کنند ابراز تاسف کرد.


وی بابیان اینکه یکی از نهادهایی که طعم ولایت پذیری را چشیده سپاه است خاطرنشان ساخت: باید از کشور یونان که خود را زیر چتر آمریکا برد تجربه گرفت چراکه امروزکشوریونان یکی از کشورهای بدهکار دنیا می باشد.

 

تسخیر لانه جاسوسی، طلسم وحشت از آمریکا در جهان را شکست
امام جمعه گناباد گفت: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، طلسم وحشت از آمریکا در جهان شکسته شد و پس از آن فریاد مرگ بر آمریکا در سراسر جهان طنین انداز شد.


حجت الاسلام حسن صادقی نسب در جمع شرکت کنندگان در مراسم راهپیمایی 13 آبان گناباد با بیان اینکه جوانان انقلابی و رهرو امام راحل پس از آگاهی از اقدامات جاسوسی سفارت آمریکا در ایران اقدام به تسخیر آن نمودند، تصریح کرد: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، طلسم وحشت از آمریکا در جهان شکسته شد و پس از آن فریاد مرگ بر آمریکا در سراسر جهان طنین انداز شد.


وی با اشاره به آیه 43 سوره غافر گفت: براساس آیات قرآن کریم و روایات، استکبار و جریان استکبار همواره در مقابل پیامبران و ائمه اطهار ایستاده اند و با آنها مقابله کرده‌اند.


حجت الاسلام صادقی افزود: بر همین اساس، مستکبرین نقشه ها و دسیسه های خطرناکی علیه پیامبران و معصومین طرح ریزی می نمودند اما توطئه ها و مکرهای مستکبرین گریبان گیر خودشان می شد.

 

امام جمعه گناباد یکی از دلایل دیگر استکبار ستیزی ملت ایران را جنایات و کشتار مردم ایران توسط آمریکا عنوان و خاطرنشان کرد: طرح ریزی کودتای 28 مرداد سال 32، حمایت 25 ساله از رژیم شاهنشاهی، کشتار مردم در تظاهرات سال های 56 و 57، حمایت از گروهک های منافقین، حمایت همه جانبه از صدام در دوران 8 ساله دفاع مقدس، حمایت از کودتای نوژه، تحریم های اقتصادی علیه ایران، حمایت از فتنه گران سال 88 و حمایت از هر توطئه ای علیه انقلاب اسلامی سبب شده ملت ایران خشم خود را از این قدرت استکباری مخفی نگه ندارند.


حجت الاسلام صادقی درباره نظرات برخی از افراد مبنی بر حذف شعار مرگ بر آمریکا و ایجاد محبت نسبت به آمریکا گفت: 25 سال ایران اسلامی در مدیریت پلید آمریکا بود و در این مدت آنها نه تنها به ملت ایران محبت نکردند بلکه دارایی و منابع کشور را به غارت بردند لذا آمریکایی ها افرادی نیستند که با محبت کردن از خوی استکباری و دشمنی خود کناره گیری کنند و تا زمانیکه این خوی در وجود آنها باشد، فریاد مرگ بر آمریکا در ایران اسلامی طنین انداز خواهد بود.


وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها زمانی از خوی استکباری خود کوتاه می آیند که ملت ایران اقتدار داشته باشد و در شرایط کنونی، اقتدار از بازوها به مغز ها و فکر ها منتقل شده است و باید تمامی دانش آموزان، دانشجویان و حوزویان با تلاش و کوشش مقاطع عالیه تحصیلی را طی نموده و به تولید علم اقدام نمایند تا ادامه دهنده راه شهیدان باشند.

 

اعلام انزجار دانشجویان بسیجی گناباد از استکبار جهانی و آمادگی برای جانفشانی در راه مبارزه با مستکبرین

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گناباد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: دانشجویان رشید وعاشورایی ایران با سر دادن شعار های هیهات منا الذله و مرگ بر امریکا ومرگ بر اسراییل و طنین روح نواز لبیک یا حسین نشان خواهند داد که برای پاسداری از انقلاب اسلامی که ریشه در عاشوا دارد لحظه ای درنگ نخواهد کرد و تحت لوای پرچم ولایت به فرمان مولا وولی امر خود امام خامنه ای عزیز مهیای خلق عاشورایی دیگر برابر یزیدیان حاضر هستندکه حاصل آن بی تردید فایق آمدن سپاه حسین زمان بر اردوگاه امویان دوران خواهد بود.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:


لا یحمل هذا العلم الاهل البصر والصبر والعلم وبمواضع الحق


انقلاب اسلامی ایران را میتوان به جرأت تجلی تمام نمای استکبار ستیزی وآزادی خواهی به معنای نفوذ در رفتار ملتهای دنیا بدون تهدید وارعاب به شمار آورد انقلابی که از رهگذر آرمان های امام وامام خامنه ای (مد ظله العالی)در طول 36 سال صدور انقلاب و تفکر استکبار ستیزی را به دست توانمند جوانان خود سپرد صدوری که در مقاطع مختلف از عمر با برکت این نظام مشاهده گردیده است مقوله استکبار ستیزی که بر خواسته از روح عدالت خواهی و بصیرت مردم عزیزما است روز به روز در دلو جان اقشار مختلف علی الخصوص دانشجویان انقلابی پررنگ تر میگردد


دانشجویانی که با حضور به موقع خود در صحنه های مختلف سیاسی ومشارکت در راهپیمایی ها علیه استکبار جهانی در رأس آنها آمریکای جنایتکار،انگلیس خبیث واسرائیل ملعون به همه دشمنان ودست نشانده های آنها در داخل کشور احساس مسئولیت خود را در قبال سرنوشت تمامی مردم آزادیخواه جهان نشان دادند و به آنها که بعضی در داخل کدخدا می نامندشان متذکر شدند که این نظام انقلابی همواره در مقابل نظام سلطه خواهد ایستاد.

 

بسیج دانشجویی شهرستان گناباد ضمن تسلیت وتعزیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین یاد وخاطره 13 آبان ماه را گرامی داشته و به سران حقوق بشر آمریکایی وهم پیمانانشان اعلام میدارد که :


1-آمریکا وانگلیس بدانند همان گونه که نظام اموی و یزید خطری بزرگ برای اسلام ومکتب نبوی تلقی می شد امروز هم نظام سلطه و یزید زمان یعنی آمریکا وسگ نگهبانش اسرائیل بزرگترین خطر برای اسلام ناب محمدی وصلح وامنیت جهانی به شمار میرود و مردم ولایتمدار انقلاب اسلامی ایران به تبعیت از  ولی امر خود یک قدم از عزت ومنافع ملی کشورشان عقب نخواهند نشست.


2- دولتمران ما که مسولیتی بس بزرگ بر عهده دارند بدانند اگر هوشیاری آحاد ملت ایران در برابر توطئه ها و فتنه های شوم دشمنان انقلاب و رهبری مردی بزرگ یعنی سیّد علی خامنه ای نبود سهل اندیشی های برخی افراد خاص به نظام ضربه می زد و دوباره پای امریکا به ایران باز می شد پس جنایات آمریکای پلید در حق ملت ایران آنهم بعد انقلاب اسلامی تا کنون نادیده نگیرند و آمریکا را مصداق کامل استکبار بدانند.


3-دانشجویان ایران اسلامی به عنوان دیده بان بیدار جامعه با حساسیت بالا الزامات 9 گانه رهبری در اجرای برجام را دنبال کردهو اگر خطایی از طرف مقابل سرزند آن را گوش زد کرده و اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران را مطالبه خواهد کرد.


4-اینکه امام خامنه ای در سخنان خود طب چندماه اخیر 69بارواژه نفوذ را به کار برده اند موید این است که مسئولین کشور بدانند نباید انتظار داشت ایالت متحده امریکا حتی بعد از توافق هسته ای به روند دشمنی وسیاست های مبتنی بر مهار،نفوذ،تغییر رفتار وبراندازی نظام خاتمه دهد بلکه بالعکس نظام سلطه مترصد فرصتی است تا از فضای اقتصادی وسیاسی پیش آمده از برجام حداکثر استفاده را کرده و طراحی های خود علیه ایران را تعمیق بخشد بنابراین ملت ایران هیچگاه راه دوستی با آمریکا این جرثومه فسادرا در پیش نخواهند گرفت.

5-دولت عربستان سعودی که بیش از 7 ماه است که ملت مظلوم یمن را مورد حمله قرار داده است و در جدیدترین جنایات خود هزاران حاجی را در منا قربانی کرد،اخیرا جمهوری اسلامی را حامی تروریست خوانده است باید بداند ملت ما حکومت سعودی را نماینده اسلام آمریکایی و نوکر بی جیره ومواجب استکبار جهانی دانسته و حادثه منا را هرگز فراموش نمی کنیم و از مجامع بین المللی جهان اسلام میخواهیم با تشکیل کمیته حقیقت یاب در این زمینه مجازات عاملان این جنایت را در دستور کارخود قرار دهند.


6-دانشجویان رشید وعاشورایی ایران با سر دادن شعار های هیهات منا الذله و مرگ بر امریکا ومرگ بر اسراییل و طنین روح نواز لبیک یا حسین نشان خواهند داد که برای پاسداری از انقلاب اسلامی که ریشه در عاشوا دارد لحظه ای درنگ نخواهد کرد و تحت لوای پرچم ولایت به فرمان مولا وولی امر خود امام خامنه ای عزیز مهیای خلق عاشورایی دیگر برابر یزیدیان حاضر هستندکه حاصل آن بی تردید فایق آمدن سپاه حسین زمان بر اردوگاه امویان دوران خواهد بود.
/859/203/ب2

ارسال نظرات