۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۰۰۴۱۹
حجت الاسلام شهاب مرادی:

خواستگاری تحت نظارت خانواده‌ها مؤثرترین روش‌ انتخاب همسر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه تهران با بیان این که جلسه خواستگاری یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای انتخاب همسر مناسب است گفت: البته به شرط اینکه صداقت در کلام رعایت شود و تحت نظارت خانواده‌ها بوده و مانند دوستی‌های خیابانی پنهانی و براساس احساسات نباشد.
ازدواج آسان حجت الاسلام شهاب مرادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهاب مرادی، ظهر امروز در برنامه «آیینه خانه» از شبکه دو سیما با اشاره به اینکه در حال حاضر انتخاب همسر در کشور ما به دو روش انجام می گیرد، گفت: در روش اول این خانواده‌ها هستند که دختر و پسر را به هم معرفی می‌کنند و در روش دوم این دختر و پسر هستند که همسر مورد نظر خود را به خانواده معرفی می کنند.

 

وی تصریح کرد: خانواده‌ها باید در انتخاب همسر برای فرزند خود همیشه جانب مشاوره را عایت کنند و سعی کنند فرزندشان را مجبور به انتخاب نکنند و در مقابل نسل جوان هم باید در انتخاب همسر به نظرات والدین خود احترام گذاشته و سعی کنند به جای انتخاب مبتنی بر احساس براساس عقل و منطق همسر مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ترس از مخالفت والدین موجب شده که جوانان امروز بدون نظر والدین همسر خود را انتخاب کرده و خانواده را مجبور کنند که همسر مورد نظرشان را مورد پذیرش قرار دهد.

 

حجت الاسلام شهاب مردای با بیان اینکه ما در زمینه انتخاب همسر باید به گزینه گفت و گو هم توجه کرده و تنها به تحقیقات خود از طرف مقابل اکتفا نکنیم، تصریح کرد: بیشتر خانواده‌ها به این علت که می‌ترسند دختر و پسر به هم وابسته شوند اجازه نمی‌دهند که در هنگام خواستگاری گفت و گو صورت گیرد در حالی که اگر گفت و گو براساس منطق و صداقت باشد بسیار هم سازنده است.

 

وی افزود: در هنگام گفت و گو دو طرف باید از بیان کلمات و جملاتی که جنبه عاشقانه داشته و مسیر گفت و گو را از جهت عقلانی به مسیر احساسات می‌کشاند پرهیز کنند زیرا انتخاب مبتنی بر احساس شایع ترین عامل طلاق در جامعه امروز است.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌ که دوست داشتن صرف، بدترین دلیل برای انتخاب همسر است یادآور شد: دوام ازدواج‌هایی که براساس احساسات صرف انجام می‌شود بیشتر از چند ماه نیست و این ازدواج‌ها خیلی زود به طلاق ختم می‌شود زیرا در دراز مدت از شدت احساس اولیه کم شده و عقلانیت جای احساس را می گیرد./968/پ202/ف2

ارسال نظرات