۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۳۰۰۴۲۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

تعهدات برجام تا تحقق شروط رهبری اجرایی نشود/ عراق و سوریه خط مقدم جبهه اسلام

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر مراقبت نسبت به فریب کاری آمریکا بعد از پذیرش برجام، گفت: در این راستا باید تا تحقق شروط رهبری و اجازه کتبی رییس جمهور آمریکا برای رفع تحریم ها، ما نیز متقابلا تعهدات برجام را اجرایی نکنیم.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به سفارش های رهبر معظم انقلاب در زمینه اجرای برجام، اظهار کرد: همان گونه که رهبری نیز فرمودند می بایست بعد از پذیرش برجام نسبت به رفتار آمریکا هوشیاری بیشتری داشته باشیم تا در روند اجرای این توافقنامه هسته ای فریب نخوریم.

 

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر آغاز روند اجرایی برجام از سوی ایران، تأکید کرد: در این زمینه می بایست تا زمان تحقق شروط رهبر معظم انقلاب درباره برجام و دریافت اجازه کتبی رییس جمهور آمریکا برای رفع تحریم ها، ما نیز متقابلا تعهدات خود در برجام را اجرایی نکنیم.

 

عراق و سوریه خط مقدم مقاومت اسلامی هستند

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر سفیران و مسؤولان وزارت خارجه، خاطرنشان کرد: همان گونه که رهبری فرمودند ما در سیاست خارجی خود منطق و عقلانیت داشته و مخالفت و موافقت ما با یک کشور برخاسته از آموزه های اسلامی بوده و دلایق منطقی و عقلانی دارد.

 

وی با بیان اینکه حمایت ما از فلسطین و جبهه مقاومت اسلامی در عراق و سوریه دلایل روشن و محکمی دارد، افزود: از طرف دیگر مقابله و مبارزه ما با استکبار و در رأس آن آمریکا نیز برگرفته از احساسات نیست بلکه ریشه دینی و عقلایی دارد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: آمریکا از آن طرف دنیا آمده و وارد مسائل خاورمیانه شده و قصد دارد سروری و آقایی خود را در این منطقه اجرایی کند آنگاه چگونه غیرت دینی ما اجازه می دهد در برابر این اقدامات منفعل باشیم و ایستادگی نکیم؟.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه غیرت دینی ما اجازه قلدری به آمریکا را نمی دهد، افزود: مرگ و نفرین های ما به آمریکا به این دلیل است که ظالم بوده و در حق کشورهای مسلمان و مظلومی چون لبنان، فلسطین، سوریه و یمن ظلم می کند.

 

وی با بیان اینکه اکنون کشورهایی چون عراق و سوریه در خط مقدم مقاومت اسلامی هستند، گفت: مبارزان و فعالان علیه استکبار و تروریست های تکفیری در عراق و سوریه در واقع سنگربانان جبهه اسلام به شمار می روند به همین دلیل نیز مورد حمایت ایران هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه دنیا بداند حمایت ایران از عراق و سوریه برگرفته از آموزه های اسلامی و مظلوم نوازی است، خاطرنشان کرد: اگر مقاومت اسلامی در عراق و سوریه نبود بدون شک اکنون تروریست های تکفیری داعش، بخش های زیادی از خاورمیانه را گرفته بودند.

 

وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی با حمایت خود از کشورهای عراق و سوریه و جبهه مقاومت اسلامی در این مناطق، جلوی هجمه مفسدان و پیشروی تروریست ها را گرفته است.

 

مبارزه با جنگ نرم با تأسی از شیوه امام سجاد انجام شود

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بجنورد با اشاره به بیست و پنجم محرم، سالگرد شهادت امام زین العابدین(ع)، این مناسبت را تسلیت گفت و افزود: بعد از شهادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) روش مبارزه با امویان را تغییر داد و به شیوه ای دیگر و با استفاده از جنگ نرم، جامعه آن زمان را مهندسی فرهنگی کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امام زین العابدین(ع) با این اقدام هم ریشه ظالمان را نابود کرد و هم بهانه به دست بنی امیه نداد، اظهار کرد: آموزه های فرهنگی امام سجاد(ع) فرهنگ جامعه آن زمان تغییر داد و بنای دانشگاه فرهنگی دنیای اسلام و فرهنگ ناب را برای ائمه بعدی به یادگار گذاشت.

 

وی تأکید کرد: امروز نیز با توجه به جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی، می بایست با تأسی از شیوه امام سجاد(ع) در برابر جنگ نرم دشمنان مقاومت و مقابله کرده و با استفاده از همان ابزارها و روش های دشمنان، با اقدامات آنها مبارزه کنیم./9314/201/ب1

ارسال نظرات