۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۳۰۰۴۴۰
رییس سازمان پدافند غیر عامل هشدار داد؛

تلاش جدی برخی برای حذف استکبار ستیزی در کشور/ آمریکا به دنبال شکستن الگوی مقاومت در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ سردار جلالی با اشاره به سیاست‌ها و پایه‌های نفوذ دشمن در کشور گفت: برخی با برداشت‌های غلط و مغرضانه به دنبال دوستی و حذف استکبار ستیزی در کشور هستند و حضور آمریکا در کشور و استحاله شدن را تئوریزه می‌کنند.
سردار جلالي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور، امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه تهران با اشاره به مؤلفه‌ها و عناصر اساسی پدافند غیر عامل اظهار داشت: تهدید شناسی و دشمن شناسی از عناصر اصلی پدافند غیر عامل است که در صورت تغییر رویکرد، استراتژی و تاکتیک دشمن، بهترین راه مقابله و دفاع انتخاب شود.

 

مهمترین کارکرد پدافند غیر عامل،حفاظت از سرمایه‌های انسانی و جمعیت کشور است

سردار جلالی، بزرگترین و مهمترین کارکرد پدافند غیر عامل را حفاظت از سرمایه‌های انسانی و جمعیت کشور خواند و ابراز داشت: حفظ سرمایه‌های فکری، فیزیکی، سیاسی و معنوی از مهمترین کارکردهای پدافند غیر عامل است، اما سرمایه‌ها ممکن است در اثر تغییر تکنولوژیک، تغییر ماهیت دهند؛ از این‌رو نباید به رویکردهای سنتی حفظ سرمایه‌ها بسنده کرد.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در تبیین پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: تضمین حصول آمادگی کشور در برابر خطرات احتمالی، توسعه، تولید و حفظ اقتدار کشور، کاهش آسیب‌پذیری کشور و تداوم کارکردهای ضروری، رفع نیازمندی‌ها، سلامت و امنیت مردم در شرایط اضطراری از کارکردهای پدافند غیر عامل است.

 

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور به شهرک‌های موشکی در سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: این شهرک‌ها موجب قوت قلب دوستان و وحشت دشمنان و یک عرصه‌ از گستره پدافند غیر عامل است.

 

وی پدافند غیر عامل را سبب افزایش امنیت کشور برشمرد و تأکید کرد: این جریان با تغییر دولت‌ها و سیاست‌های مختلف تغییر نمی‌کند، زیرا طبق فرموده رهبر معظم انقلاب یک اصل محسوب می‌شود و تأمین کننده منافع امنیتی کشور است و ربطی به افزایش و کاهش تهدید علیه کشور ندارد.

 

سردار جلالی، رهبری را دیده‌بان هوشیار و ناخدای کشور خواند و گفت: رهبر معظم انقلاب، تهدیدات دشمن را رصد کرده و به مسؤولان و مردم تذکر می‌دهند و این بصیرت و دشمن شناسی برای کشور بزرگترین سرمایه است.

 

وی رویکردهای سنتی امنیت را ناکارآمد دانست و یادآور شد: دشمنی آمریکا بعد از برجام نیز ادامه دارد، چنان که امروزه از گفتن آن نیز ابا ندارند، بنابراین اجرای برجام ممکن است تهدیدات و فرصت‌هایی را برای کشور به وجود آورد.

 

آمریکا بزرگترین تولیدگر تهدید علیه ملت‌ها است

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور، آمریکا را بزرگترین تولید کننده تهدید علیه ملت‌ها خواند و ابراز داشت: در حال حاضر آمریکا با تقسیم کار میان رقبا و حمایت از رژیم صهیونیستی، تهدید علیه ملت ایران را ادامه می‌دهد.

 

وی به ریشه‌ها و علل تهدیدهای آمریکا اشاره و تصریح کرد: آمریکا با فرهنگ لیبرالیسم و مبنای سکولاریسم و اومانیزم به دنبال تقابل با ارزش‌های اسلام و سلطه جویی بر مسلمانان است.

 

 

سردار جلالی افزود: آمریکا با ریشه‌های اختلاف و تهدید اساسی با ایران به دنبال نفوذ در کشور و شکستن الگوی مقاومت در منطقه است، زیرا این دولت استکباری با برتری جویی و با هدف توسعه لیبرال دموکراسی و سکولاریسم به دنبال هضم جمهوری اسلامی در مفهوم جهانی شدن و آمریکایی شدن است.

 

وی با اشاره به بهانه‌های آمریکا برای ضربه زدن به ایران تأکید کرد: بهانه تخاصم آمریکا ممکن است امروز هسته‌ای باشد و اگر این بهانه حل شود، پرونده‌های مختلفی همچون سلاح‌های موشکی، حقوق بشر، جزایر سه‌گانه، صلح خاورمیانه و مسائل دیگری را بهانه قرار می‌دهد.

 

برخی به غلط یا مغرضانه دوستی و حذف استکبار ستیزی در کشور را ترویج می‌کنند

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور تصریح کرد: برخی با برداشت‌های غلط و مغرضانه به دنبال دوستی و حذف استکبار ستیزی هستند و حضور آمریکا در کشور و استحاله شدن را تئوریزه می‌کنند.

 

وی با اشاره به سیاست‌ها و پایه‌های نفوذ دشمن در کشور تصریح کرد: دیپلماسی مک دونالد، ورزشی، سینمایی و به سمت تعامل بیشتر با دشمن از پایه‌های نفوذ و جزو حرکت‌های مشکوکی است که با برداشت‌های غلط یا به صورت خائنانه در حال انجام است.

 

سردار جلالی به تشخیص‌ها و هشدارهای رهبری درباره نفوذ دشمن در کشور اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب، محور قدرت نرم و مایه اقتدار کشور هستند و مردم با پیروی از رهبری و شناخت‌ تهدید‌ها و همکاری با پدافندهای دشمن شناسی می‌توانند دشمن را دفع کنند./908/پ202/م

ارسال نظرات