۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۳۰۰۴۷۷

اوباما به دنبال طرح تشکیل دو کشور مستقل نیست

خبرگزاری رسا ـ کاخ سفید اذعان کرد راه حل تشکیل دو کشور در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تا زمانی که باراک اوباما رییس جمهور آمریکاست، محتمل نیست.
اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، راب مالی هماهنگ کننده بخش خاورمیانه کاخ سفید در نشست خبری که روز پنج شنبه برگزار شد، درباره مسئله فلسطین گفت: پیشرفت چشمگیری در این مسئله حاصل نشده است.

 

 مالی افزود: این شاید اولین بار از زمان دولت بیل کلینتون است که صحبت کردن درباره طرح تشکیل دو کشور در دولت امریکا جایی ندارد.

 

روزنامه هافینگتون پست به نقل از مالی نوشت: «رییس جمهور به این نتیجه رسیده است، مانع بزرگی برای این تغییر وجود دارد و اینکه دو طرف در حال حاضر به مذاکره برای رسیدن به نتیجه نهایی تمایلی ندارند.»

 

هدف از این نشست خبری، اطلاع رسانی به خبرنگاران در آستانه سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن اعلام شده است. این اولین ملاقات اوباما و نتانیاهو پس از انتخابات اسرائیل در ماه مارس گذشته است. نتانیاهو در وعده‌های انتخاباتی خود گفته بود در صورت انتخاب مجدد مانع تشکیل کشور فلسطینی مستقل خواهد شد.


در همین رابطه جیمز موریس سردبیر پایگاه اینترنتی America-hijacked.com می‌گوید: کسانی که این موضوع را به طور عینی دنبال می‌کنند، بر این باورند طرح تشکیل دو کشور از مدت‌ها پیش مرده است. تنها راه حل، تشکیل یک کشور است که آن هم کشور مستقل فلسطینی است./982/ب101/د

ارسال نظرات