۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۳۰۰۶۶۰
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران خبر داد؛

راه اندازی 30 مدرسه علمیه تا پایان امسال در کشور/ تحصیل 120 هزار طلبه در حوزه علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی حوزه های علمیه کشور از فعالیت 430 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور خبر داد و گفت: تا پایان امسال سی مدرسه علمیه دیگر نیز در کشور راه اندازی خواهد شد.
آرم مرکز مديرت حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام رضا اسکندی، معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران امروز در همایش طلیعه حضور در ساری به رسالت حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه همواره در خط مقدم دفاع از آرمان ها و ارزش های دینی  بوده اند.

 

وی رساندن پیام دینی به جوامع را تکلیف ذاتی حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل این مرکز مهم و اثرگذار دینی بر خود وظیفه می داند که جهت ساماندهی و نهادینه سازی فرهنگ دینی و گسترش آن در همه ابعاد زندگی تلاش کند. 

 

حجت الاسلام اسکندی با اشاره به این که حوزه های علمیه علم دار فرهنگ دینی و ترویج آموزه های وحیانی هستند، تصریح کرد: این امر از تکالیف ذاتی آنها است و برای همین امر تربیت می شوند.

 

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران کشور در ادامه سخنان خود به جایگاه طلاب در جامعه اشاره کرد وبا بیان این که افرادی که در حوزه‌های علمیه فعالیت می‌کنند با کسب علم، عمل به آن و تبلیغ علوم دینی به دیگران، وظیفه

 

مهمی برعهده دارند، ادامه داد: طلاب حوزه پیشگامان عرصه ترویج علم و آگاهی در جامعه محسوب می شوند.

 

وی حمایت از حوزه های علمیه را حمایت از ترویج دین و ارزش های اسلامی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان از هر فرصتی برای ترویج هجمه های فرهنگی در جامعه اسلامی استفاده می کنند، بهترین دفاع از دین تقویت حوزه های علمیه است.

 

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود، خداشناسی و خودشناسی نخستین مرحله پس از خلقت انسان دانست و تصریح کرد: خدای متعال قدرت تفکر و اختیار در انسان را به‌عنوان مهم‌ترین اصل برتری او بر حیوانات قرار داد و با قدرت تفکری که به انسان داده است، او می‌تواند راه درست زندگی خود را انتخاب کند.

 

وی با تأکید بر این که انسان باید بداند که نسبت به سایر موجودات از برتری خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: بهترین راه حرکت در مسیر بندگی خداوند متعال معرفت و خودشناسی است.

 

حجت الاسلام اسکندی با اشاره به این که طلاب حوزه علمیه باید الگویی برای جامعه اسلامی باشند، بیان داشت: طلاب باید جایگاه ارزشمند خود را بدانند و در مسیر رسیدن به اهداف متعالی تلاش کنند.

 

معاون فرهنگی حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 430 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور خبر داد و گفت: تا پایان امسال سی مدرسه علمیه دیگر نیز در کشور راه اندازی خواهد شد.وی از فارغ التحصیلی حدود 37 هزار طلبه خواهر از ابتدای آغاز به کار حوزه علمیه خواهران در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز 120 هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور مشغول به تحصیل هستند.

 

حجت الاسلام اسکندی از تدریس زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و عربی به زودی در حوزه علمیه خواهران خبر داد و گفت: این زبان های خارجی به طور ویژه در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور تدریس خواهد شد./950/202/ب3

ارسال نظرات