نقش تبلیغات در دفاع مقدس مستندسازی میشود
به گزارش خبرگزاری رسا، سردار محمدعلی آسودی، دبیر کارگروه تدقیق اطلاعات و احصاء تاریخ شفاهی تبلیغات جنگ باغ موزه دفاع مقدس گفت: متأسفانه پس از پایان جنگ تحمیلی اقدامات و فعالیتهای تبلیغات در دوران دفاع مقدس مغفول ماند و تدوین نشد تا اینکه از سال 92 با حمایت باغ موزه دفاع مقدس تدوین و تبیین این نقش با حضور پیشکسوتان فرهنگی دفاع مقدس آغاز و تاکنون 34 جلسه تدقیق اطلاعات و احصای تاریخ شفاهی تبلیغات جنگ برگزار شده است.
وی افزود: در این جلسات با هدف تبلیغ و ترویج معنویت و حفظ روحیه رزمندگان و آحاد مردم و مقابله با عملیات روانی دشمن دوازده راهبرد کلان را دنبال کرده و در ذیل این راهبردها، راهکارها، اقدامات و فعالیتهایی در سه سطح راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی تعیین کردیم.
سردار آسودی ادامه داد: 39 نهاد در این حوزه فعالیت داشتهاند و 50 شخصیت حقیقی و حقوقی در این جلسات فهرست شدهاند که در حال بررسی تأثیر آنها در تبلیغات جنگ هستیم.
آسودی با اشاره به فعالیتهای تبلیغات در جبهه و پشت جبهه تصریح کرد: فعالیتهای تبلیغات و نقش آن در پشت جبهه اعم از کشور، منطقه غرب آسیا و دیگر کشورهای جهان در 32 محور کارکردی، در جبههها در چهار بخش پدافند با 28 محور، زمان آفند و قبل از عملیات 32 محور و در حین عملیات 15 محور و بعد از عملیات 27 محور مورد بررسی و تدقیق اطلاعات قرار گرفته است.
وی گفت: پیشبینی ما این است که حداقل به 3 سال کار نیاز داریم تا کار مطالعاتی و تحقیقاتی این کار گروه تبدیل به سندی برای ارائه به مخاطبان باغ موزه دفاع مقدس شود.
مسئول کارگروه تدقیق اطلاعات تبلیغات جنگ عنوان کرد: تاکنون توسط این کارگروه و مشابه این جلسات در 15 استان راهاندازی شده است و امیداورم بتوانیم این روند مثبت را ادامه دهیم./1330/د101/ف2
منبع: روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس