۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۳۰۰۹۴۲
نمایشگاه مطبوعات؛

تحلیلگر عراقی: ایران هیچ گاه به دنبال بزرگ کردن مرزهایش نبوده است/ کمک آمریکا نباشد ظرف یک هفته کار داعش را یکسره می کنیم

خبرگزاری رسا ـ مدیر خبرگزاری النخیل عراق ضمن ابراز تأسف از همکاری عربستان، قطر و برخی از کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی برای پیاده شدن نقشه‌های پلید آنان، تصریح کرد: ایران هیچ‌گاه به دنبال بزرگ کردن مرزهای کشورش نبوده و همگان می‌دانند که جمهوری اسلامی به دنبال افزایش مقاومت و بالا بردن اعتبار کشورهای اسلامی است.
محمد علي الحکيم محمد علي الحکيم

محمد علی الحکیم مدیر خبرگزاری النخیل عراق با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به تبیین دیدگاه های خود درباره تحولات منطقه و نقش جمهوری اسلامی ایران در تقویت جبهه مقاومت پرداخت.

 

وی اظهار داشت: نقش جمهوری اسلامی ایران در افزایش مقاومت منطقه در برابر استکبار جهانی آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل، روشن بوده و از زمان ورود داعش به عراق، این نقش واضح تر شده است.

 

این کارشناس و تحلیگر سیاسی عراق افزود: این نقش در اواخر بالاخص بعد از ورود داعش به عراق واضح دیده شده و اکثر مردم فهمیدند که منطقه نیازمند مقاومتی شدید در مقابل استکبار جهانی است.

 

مدیر خبرگزاری النخیل عراق بیان کرد: تمامی مردم منطقه به این باور رسیده‌اند که برای دور ماندن از فتنه‌های استکبار جهانی، نیازمند مقاومتی شدید در برابر ایادی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

 

وی ضمن ابراز تأسف از همکاری عربستان، قطر و برخی از کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی برای پیاده شدن نقشه‌های پلید آنان، تصریح کرد: ایران هیچ‌گاه به دنبال بزرگ کردن مرزهای کشورش نبوده و همگان می‌دانند که جمهوری اسلامی به دنبال افزایش مقاومت و بالا بردن اعتبار کشورهای اسلامی است.

 

الحکیم با تأکید بر این‌که داعش دست پرورده آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل است، ابراز کرد: مبارزه آمریکا با داعش، سخنی مضحک و خنده دار است.

 

وی افزود: امروز مردم موصل و تمامی کسانی که با عربستان، قطر و ترکیه در ارتباطند، به این درک رسیده‌اند که داعش ساخته و پرداخته این کشورها به دستور آمریکا و اسرائیل است و به دنبال اختلاف افکنی میان شیعه و سنی هستند.

 

مدیر خبرگزاری النخیل عراق خاطرنشان کرد:‌ اگر آمریکای کمک های خود را به تروریست های داعش قطع کند و به آنها تجهیزات نرساند، در مدت زمان یک هفته نیز ریشه داعش در عراق کنده می شود. /997/پ200/ج

ارسال نظرات