۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۳۰۰۹۵۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

تأکید مکرر رهبر معظم انقلاب بر نفوذ دشمن نشان دهنده غفلت برخی مسؤولان/ مرور تاریخ اعتماد به دشمنان درس‌آموز است

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر خوش بینی مصدق به آمریکا ابراز داشت: همواره مرور تاریخ درس آموز و پیام آور است، امروز نیز روشن‏فکر نمایان توهم کرده‏اند که می‏توانند چهره ننگین آمریکا را بزک کرده و در قالب دوست و مصلحت اندیش به ملت ایران جلوه دهند؛ بنابراین هرچه تأکیدات رهبر معظم انقلاب بیشتر باشد نشاندهنده غفلت ناآگاهان است.
سخنراني سيدمحمد واعظ موسوي در اختتاميه نهمين اجلاسيه خبرگان رهبري حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي

حجت‏الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی، نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به نفوذ فرهنگی بیگانگان در کشور گفت: حیات یک ملت در گرو رشد فرهنگ آن ملت است و تا وقتی که پویایی فرهنگی یک ملت در حال کمال باشد, در جهان آن را به عنوان یک ملت و امت خواهند پذیرفت.

 

نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: در مقابل اگر خود باختگی فرهنگی در ملتی رخ دهد حیات آن ملت رو به پایان است و جهانیان آن‏ها را ملتی درجه چندم حساب خواهند کرد و به تدریج از بین خواهند رفت.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر فرهنگ جامعه ایران اسلامی نیز به سبب فرهنگ غنی تاریخی و آموزه‏های اسلامی، قرآنی و روایی دارای فرهنگی بسیار درخشان و با سابقه و به عنوان فرهنگ نورانی برتر در جهان خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: اما دشمن که از این تاریخ گسترده و این فرهنگ انسانی اسلامی خالی است، سعی در از بین بردن این فرهنگ از کشور ایران دارد، از طرفی نیز ایران تنها ملتی است که در مقابل پذیرش فرهنگ فاسد و مبتذل آنها مقاومت کرده است.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این چند سال اخیر بارها با تعابیر مختلفی اعم از نفوذ فرهنگی، تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی هشدار خود را نسبت به این فعالیت دشمن اعلام کرده‏اند و ایران نیز تا به امروز در مقابل فرهنگ مبتذل غربی حواس خود را جمع کرده است؛ اما باید در مورد آسیب‏های اجتماعی بیش از پیش دقت شود و حول محور ولایت فقیه، فرهنگ اسلامی را حفظ کنیم.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر خوش بینی مصدق به آمریکا ابراز داشت: همواره مرور تاریخ درس آموز و پیام آور است به خصوص برای ملت ایران با گستردگی تاریخی خود امروز نیز روشن‏فکر نمایان توهم کرده‏اند که می‏توانند چهره ننگین آمریکا را بزک کرده و در قالب دوست و مصلحت اندیش ایران جلوه دهند که این بزرگترین حماقت تاکتیکی است.

 

وی ادامه داد: اگر مصدق به جای اعتماد به آمریکا به مردم و استعداد داخلی اعتماد کرده بود مسلما آمریکا در کودتای 28 مرداد شکست خورده و دولت مردمی مصدق پایدار می‏ماند.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با استنباط از سخنان رهبر انقلاب تصریح کرد: سازش میان انقلاب اسلامی و نظام استکبار آمریکا، تصوری خام و خیالی باطل است؛ زیرا از اساسی‏ترین اصول انقلاب مبارزه با استکبار و ظلم و ستم است که خوی اصلی آمریکا بر اساس آن شکل گرفته است.

 

وی با اشاره به تاریخ 220 ساله آمریکا خاطر نشان کرد: تاریخ آمریکا سراسر تجاوز و ظلم بوده و این دو قرن اخیر ظلم سراسری آمریکا در جهان ثابت می‏کند که هرکسی به تغییر رفتار آمریکا فکر کند نادان و سهل اندیش است.

 

استاد حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشت: تأکیدات بسیار رهبر انقلاب درباره نفوذ بدین سبب است که برخی در کشور از این مسأله غافل‏اند و اگر این غفلت زیاد باشد تأکیدات نیز بیشتر خواهد بود و اگر این هشدارها با انکار برخی روبه رو شود، هشدار رهبری نیز بیشتر خواهد بود تا آنها را از خواب غفلت بیدار کنند؛ بنابراین اگر هرچه تأکیدات رهبر انقلاب بیشتر باشد نشان از غفلت این غافلان و ناآگاهان است./1329/ت302/ف2

ارسال نظرات