۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۳۰۱۰۳۵

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقه پیامکی «بانوی کربلا» در استان مرکزی، آغاز نخستین سوگواره تعزیه زرندیه و برگزاری اولین نشست کشف مهندسی قرآن در حوزه عفاف در اراک از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مسابقه پیامکی بانوی کربلا با موضوع زندگینامه حضرت زینب(س) به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد استان مرکزی ویژه خواهران برگزار می‌شود.

 

علاقه‌مندان جهت دریافت بروشور مسابقه می‌توانند به دبیرخانه استان یا ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها مراجعه نمایند یا از طریق سایتww.masjed-mr.ir  بروشور و سؤالات را دریافت کنند، علاقه‌مندان تا یازدهم آذر ماه فرصت دارند به سؤالات مسابقه پاسخ دهند.

 

این مسابقه دارای محدودیت سنی نیست و پاسخ‌ها صحیح نیز باید به صورت پیامکی به سامانه 10008940861 به ترتیب نام شهرستان و شماره پاسخ‌ها از چپ به راست قابل ارسال شود، بعد از قرعه‌کشی نیز جوایز نفیسی به برندگان اهدا خواهد شد.

 

نخستین سوگواره تعزیه زرندیه آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، نخستین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه همزمان با دهه سوم محرم با حضور تعزیه‌خوانان، ذاکرین و اقشار مختلف مردم در شهرستان زرندیه کار خود را آغاز کرده است.

 

احمد جوانمرد رییس اداره ارشاد زندیه درباره این سوگواره گفت: هنر تعزیه یکی از گونه‌های هنر نمایشی است که به علت ارتباط تنگاتنگ با مخاطب از قدرت تأثیر گذاری بسیار بالایی برخوردار است، متأسفانه در گذشته به این هنر توجه لازم نشده است.

 

وی بیان کرد: بیش از 30 گروه تعزیه‌خوانی ترک و فارس زبان در شهرستان زرندیه فعالیت می‌کنند که این اداره در تلاش است با تشکیل بانک اطلاعات تعزیه‌خوانان شهرستان، نسبت به ساماندهی تعزیه در شهرستان اقدام کند.

 

جوانمرد افزود: اولین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه همزمان با دهه سوم محرم‌الحرام با شرکت 10 گروه تعزیه از مأمونیه، زاویه، پرندک، امیرآباد، آسیابک، زرند کهنه، خورشیدآباد و پیک در مهدیه مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) شهرمأمونیه در حال برگزاری است.

 

به گفته جوانمرد در مراسم اختتامیه این سوگواره که روز جمعه، 22 آبان برگزار خواهد شد، از گروه‌هایی که به نظر هیئت داوران سوگواره متشکل از آقایان؛ یحیی تنها، بهروز مبصری واحمد منادی، تقدیر بعمل خواهد آمد.

 

برگزاری اولین نشست کشف مهندسی قرآن در حوزه عفاف در اراک

پیمان عین‌القضاتی، مسؤول مؤسسه فرهنگی-قرآنی اصحاب‌الثقلین اراک گفت: اولین نشست کشف مهندسی قرآن در حوزه عفاف و حیا به همت این مؤسسه در اراک برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری این نشست ایجاد انس با قرآن است، به عقیده ما مراجعه جوانان به نص قرآن در ایجاد انگیزه برای دنبال کردن مباحث قرآنی و حتی فرهنگی بسیار حائز اهمیت است، خوشبختانه کلام وحی امروز با روش‌های علمی قابل اثبات است و جوانانی که در جستجوی کشف حقیقت و پرداختن به مباحث علمی و اثبات مباحث با روش‌های علمی هستند می‌توانند از این نشست نهایت بهره را ببرند.

 

این مقام مسؤول بابیان این نکته که پرداختن به مباحث علمی قرآن، مباحث فرهنگی را در نهایت دقت تفسیر می‌کند، اضافه کرد: برخی از علما و کارشناسان حوزه قرآنی تلاش دارند مباحث فرهنگی را با روش تفسیر تنزیلی دنبال کنند، مباحث فرهنگی نیاز دارند تا در قالب برنامه کاربردی‌تر به آنان پرداخته شود؛ ازاین‌رو با رویکردی جدید، پرداختن به مباحث فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است.

 

عین‌القضاتی تصریح کرد: اولین نشست مهندسی قرآن در حوزه عفاف و حیا با حضور حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور، در همین راستا برگزار می‌شود، این استاد حوزه و دانشگاه قم در قالب 6 مرحله ارتباط آیات با یکدیگر در حوزه عفاف را مورد تحلیل و واکاوی قرار می‌دهد./842/203/ب3

ارسال نظرات