۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۳۰۱۲۸۴
رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه:

اجرای حکم اعدام شیخ نمر سبب متروک شدن جریان سلفی‌گری و وهابیتی در عربستان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه گفت: تاریخ نشان داده اگر خون کسی مظلومانه ریخته شود پیامدهای بدی گریبان‌گیر عاملان و انسان‌های ظالم را خواهد گرفت و از عمده پیامدهای اجرای این حکم متروک شدن جریان سلفی‌گری و وهابیتی در عربستان است.
حجت‌الاسلام عبدالحسين خسروپناه

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به صدور حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر باقرالنمر و انحراف اذهان عمومی از فاجعه منا توسط آل سعود، گفت: مطرح کردن حکم اعدام شیخ نمر در این مقطع زمانی به این دلیل است که افکار علمای شیعه به این مقوله و پدیده ظالمانه متمرکز شده و سبب فراموشی در مساله فاجعه منا ایجاد شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه تصریح کرد: فاجعه منا در جایگاه خود بسیار تلخ و تاسف بار بود به نحوی که رسانه‌ کشورهای غربی و عربی تحت کنترل بودند تا در برابر فاجعه منا سکوت کرده و بایکوت خبری داشته باشند.

 

وی افزود: کشوری که خواستار بررسی ابعاد و علل وقوع فاجعه منا و همچنین توانایی مقاومت و مقابله با فتوای صدور حکم اعدام شیخ نمر را دارد تنها کشور ایران است.

 

رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه بیان داشت: به دلیل اینکه ایران در این برهه زمانی فاجعه منا را مورد بررسی قرار ندهد مساله صدور حکم اعدام شیخ نمر را مطرح کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه عنوان کرد: قطعا با اجرای این حکم ظالمانه عربستان شاهد حرکت‌های اجتماعی مردم بر علیه دولت آل سعود و سبب اتحاد بیشتر شیعیان خواهد بود.

 

وی افزود: علما و نخبگان در برابر صدور حکم اعدام شیخ نمر موضع گیری و تحدید داشتند که اگر عربستان دست به چنین جنایتی بزند عاقبت جبران ناپذیری خواهد داشت.

 

رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه در پایان خاطر نشان کرد: تاریخ نشان داده اگر خون کسی مظلومانه ریخته شود پیامدهای بدی گریبان‌گیر عاملان و انسان‌های ظالم را خواهد گرفت و از عمده پیامدهای اجرای این حکم متروک شدن جریان سلفی‌گری و وهابیتی در عربستان است./813/302/ب3

ارسال نظرات