۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۳۰۱۳۴۹
رییس نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی خبر داد؛

معرفی اعضای هیأت‌های نظارت بر انتخابات در بخش های خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی گفت: اعضای هیأت های نظارت و بازرسی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در بخش های مختلف این استان مشخص شدند.
شوراي نگهبان

حجت الاسلام رضا نوری رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از انتصاب و معرفی اعضای هیأت های نظارت و بازرسی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و نیز انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بخش های مختلف استان خراسان شمالی خبر داد و افزود: پیش از این اعضای این هیأت در استان و شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی از سوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان قانون اساسی منصوب و معرفی شده بودند.

 

وی ادامه داد: اکنون نیز اعضای هیأت های نظارت و بازرسی در 11 بخش استان از سوی هیأت نظارت و بازرسی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین شده اند.

 

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: بر این اساس در هر شهرستان و هر بخش استان خراسان شمالی سه نفر به عنوان رییس، قائم مقام و عضو هیأت نظارت و بازرسی انتخابات و در مرکز استان نیز پنج نفر به عنوان اعضای هیأت نظارت و بازرسی انتخابات در استان خراسان شمالی منصوب شده اند.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان های هشت گانه و 11 بخش این استان دارای 62 عضو هیأت نظارت و بازرسی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند.

 

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان شمالی گفت: اسامی همه اعضای تعیین شده هیأت های نظارت و بازرسی انتخابات در بخش های مختلف این استان به فرمانداری ها و بخشداری ها ابلاغ شده است.

 

گفتنی است، شورای نگهبان قانون اساسی چندی پیش با صدور احکامی جداگانه رییس و اعضای هیأت نظارت و بازرسی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و نیز انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در استان خراسان شمالی منصوب کرد.

 

شورای نگهبان، حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد را به عنوان رییس این هیأت در استان انتخاب و همچنین حجت الاسلام محمدتقی احمدی خرم امام جمعه موقت بجنورد و نماینده سابق ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی، ملک‌محمد حسن زاده، سیدابراهیم محجوب و منصور درتومی را به عنوان چهار عضو دیگر هیأت نظارت و بازرسی شورای نگهبان در انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی در استان خراسان شمالی منصوب کرده است.

 

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری براساس اعلام وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان هفتم اسفندماه سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

استان 918 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور در مجلس شورای اسلامی دارای چهار کرسی و یک کرسی مشترک برای شهرستان فاروج در خراسان شمالی و قوچان از خراسان رضوی است.

 

همچنین این استان دارای یک عضو در مجلس خبرگان رهبری است که در سه دوره اخیر، آیت الله حبیب الله مهمان نواز عهده دار آن بوده است.

 

بر اساس اعلام هیأت نظارت شورای نگهبان در خراسان شمالی، طبق رصدهای این هیأت تاکنون حدود 60 نفر برای کسب چهار کرسی نمایندگی استان در انتخابات مجلس دهم از این استان مطرح هستند.

 

همچنین برای یک کرسی نمایندگی مردم استان در خبرگان رهبری نیز چهار تا پنج نفر مطرح هستند که احتمال می رود با نزدیک شدن به زمان انتخابات برخی از این افراد به نفع دیگران کناره گیری کنند.

 

لازم به یادآوری است، در استان 918 هزار نفری خراسان شمالی، در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که اسفندماه امسال برگزار می شود، حدود 630 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند./9314/202/ب3

ارسال نظرات