۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۳۰۱۴۳۱
نمایشگاه مطبوعات؛

عارف: رمز موفقیت در برابر نفوذ دشمن وحدت و همدلی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خبرنگاری شغلی است سخت که ممکن است با اشتباهاتی همراه باشد گفت: باید سعی کنیم با تذکر دادن و جبران خطاها دیگر نیازی به برخوردهای تند و دستگیری نداشته باشیم.
محمدرضا عارف محمدرضا عارف محمدرضا عارف محمدرضا عارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز در جمع خبرنگاران در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، پیرامون روند تأیید صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون وظایف نهادهای مختلف و مرجع ارائه اطلاعات مشخص شده است و روند بررسی صلاحیت‌ها توسط چند مرجع قانونی که قانون مشخص شده است با استناد به اطلاعات آنها تصمیم گیری می‌شود و انتظار داریم براساس قانون تصمیم گیری‌ها اتخاذ شود.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سؤالی پیرامون عدم قبول دعوت حزب اعتدال و توسعه برای شرکت در جلسه شورای سیاستگذاری اصلاحات خاطر نشان کرد: این که گفته می‌شود دعوت توسط حزب اعتدال و توسعه قبول نشده را اکنون از شما می شنوم.

 

عارف افزود: ارتباط نزدیکی بین جبهه اصلاحات و حزب اعتدال و توسعه وجود دارد و امیدواریم که این حزب در شورای سیاستگذاری شرکت کند به ویژه در حوزه‌های انتخاباتی، چون تصمیم گیری نهایی با حوزه‌های انتخاباتی استان‌ها است، امیدواریم با جریان نزدیک به دولت به تفاهم برسیم و یک لیست ارائه دهیم.

 

وی پیرامون صحبت‌های اخیر رییس جمهور راجع به بازداشت‌های اخیر برخی از خبرنگاران تصریح کرد: رییس قوه مجریه و هماهنگ کنند سه قوه به طور قطع با در نظر گرفتن اولویت‌هایی که مد نظر دارند مواضع خود را پیرامون دستگیری‌ها اعلام می‌کنند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: قبلا هم گفته‌ام کار خبرنگاری کاری است سخت و قطعا همراه با اشتباهاتی خواهد بود، باید سعی کنیم با تذکر دادن پیشگیری کنیم و خطاها را جبران کنیم تا به برخوردهای تند و دستگیری نیازی نباشد، نفوذ پدیده‌ای است که از ابتدای انقلاب با آن مواجه بوده‌ایم.

 

عارف با اشاره به عدم موفقیت دشمن در نفوذ به کشور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب هم نسبت به نفوذ فرهنگی تحت عنوان تهاجم فرهنگی هشدار داده‌اند، رمز موفقیت در برابر نفوذ دشمن وحدت و همدلی است، اگر وحدت و همدلی خدشه دار شود امکان نفوذ بیشتر خواهد شد، امیدواریم از واژه نفوز برای تصویه حساب و برخورد جناحی استفاده نشود.

 

وی پیرامون برجام و شرایط پسا تحریم اظهار کرد: برجام جهت گیری کشور در بخش‌های مختلف را روشن کرده است، ما همواره شعار تعامل و توسعه روابط در چارچوب منافع ملی و بر اساس ارزش‌ها داده‌ایم، ما به جز کشور جعلی اسرائیل هیچ گاه با هیچ کشوری دنبال قطع ارتباط نبوده‌ایم و آمریکا اگر آمادگی داشته باشد در شرایطی متقابل و متوازن با ما همکاری داشته باشد در چارچوب سیاست‌های کلی نظام قابل بررسی است.

 

عضو مجمع تشخیص تحریم نمایشگاه مطبوعات از سوی برخی رسانه‌ها را نادرست دانست و گفت: در سال 94 که بنا بر همدلی و همزبانی بود این رسانه‌ها می‌توانستند شرکت کنند و حرف‌هایشان را بزنند که می‌زنند، الآن این رسانه‌ها هر نقدی را بخواهند مطرح می‌کنند که حق آنها هم هست ولی از من می‌پرسیدند توصیه می‌کردم که شرکت کنند./1304/پ200/ج

ارسال نظرات