۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۳۰۱۶۶۵

چند کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ توزیع 500 جلد قرآن کریم در دالاهو، برگزاری جلسه کمیته فرهنگی آموزشی و تبلیغی اربعین حسینی در اسلام آباد غرب و برپایی 1643 برنامه مذهبی در شهرستان سرپل ذهاب عناوین چند خبر کوتاه از غرب کشور هستند.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دالاهو 500 جلد قرآن کریم طی شش ماهه نخست سال جاری در میان مراکز قرآنی و مساجد این شهرستان توزیع شد.


حشمت الله ایثارگر، رابط امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دالاهو در این خصوص اظهار داشت: تمسک به قؤآن کریم موجب سعادت افراد و جامعه می شود، قرآن معجزه جاوید پیامبر گرامی اسلام است و هیچ گاه تازگی و طراوت خود را از دست نخواهد داد و در تمام عصرها آموزه های نو و گرانقدری در اختیار بشر قرار می دهد.


وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی دالاهو در راستای نشر ارزش های اسلامی و عجین ساختن زندگی افراد با آموزه های قرآن، در شش ماهه نخست سال جاری با حمایت از مراکز قرآنی و توزیع 500 جلد قرآن کریم، در پی ایجاد صمیمیت و گرایش جوانان و نوجوانان با فرهنگ اسلام ناب محمدی بوده است.


برگزاری جلسه کمیته فرهنگی آموزشی و تبلیغی اربعین حسینی در اسلام آباد غرب
به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، دومین جلسه کمیته فرهنگی آموزشی و تبلیغی اربعین حسینی با حضور مسؤولان اداره تبلیغات اسلامی اسلام آباد غرب و هیئات مذهبی در این شهرستان برگزار شد.


حجت الاسلام علی اوسط کماسی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب عنوان داشت: دستگاه های مرتبط با برگزاری عزای اربعین حسینی باید تلاش خود را برای اقامه عزا به بهترین نحو ممکن به کار بندند، این مراسمات باید به صورت سنتی برگزار شود.


مدیر تبلیغات اسلامی اسلام آباد غرب ادامه داد: هیئات مذهبی سرمایه هایی گرانقدر در جهت نشر و زنده نگه داشتن شعائر دینی هستند و مداحان نیز نقش اثرگذار در این میان دارند که باید بصورت سازنده و مثبت به تشویق دینداری و ولایت پذیری افراد بپردازند.


وی در پایان تأکید کرد: با حرکت پیاده زوار به کربلای معلی، باید در شهرستان اسلام آباد غرب نیز تدارکات لازم برای اسکان و پذیرایی از زوار صورت گیرد، امید است با حضور گسترده مردم در مراسم عزای اربعین سیدالشهدا (ع) این مراسم بصورت شایسته برگزار شود.


لازم به ذکر است برپایی اسیستگاه های صلواتی، برپایی موکب برای زوار حسینی، مهیا سازی مساجد و حسینیه ها از برخی برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب است.


برپایی 1643 برنامه مذهبی در شهرستان سرپل ذهاب
به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، 1643 مجلس عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شهرستان سر پل ذهاب برگزار شد.


گفتنی است مراسمات عزاداری سیدالشهدا (ع) با استقبال گسترده عموم مردم این شهرستان برگزار شد.


شایان ذکر است، در برپایی این مراسمات 1520 برنامه با همکاری و حمایت پنج مسجد، 30 مدرسه و با مشارکت 76 هیأت مذهبی و حمایت های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد./857/203/ب2

ارسال نظرات