۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۳۰۱۷۱۵
مشاور عالی ستاد بازسازی عتبات خراسان رضوی تأکید کرد؛

تلاش دشمن برای جدا کردن مسلمانان از اهل بیت/ عشق مردم به ائمه اطهار هرگز کم‌رنگ نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور عالی ستاد بازسازی عتبات خراسان رضوی با تأکید بر این که دشمن برای جدا کردن مسلمانان از اهل بیت خیز برداشته است، گفت: شور و عشق به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) یک کار خدایی است و هرگز هیچ قدرتی نمی تواند آن را کم رنگ کند.
شور حسيني عزاداران اربعين حسيني در صحن و سراي حرم امام حسين(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حاج شیخ محمد جمالی، مشاور عالی ستاد بازسازی عتبات خراسان رضوی در همایش بزرگ خادمان زائران اربعین حسینی که پیش از ظهر امروز در حسینیه گلستانی شهرستان طرقبه برگزار شد با اشاره به برگزاری با شکوه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، اظهار کرد: هیچ مانع و قدرتی نمی تواند در مسیر حرکت خیل عظیم عاشقان حسینی خللی ایجاد کند و سدّ راه این توسل و تمسّک آن ها شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ائمه(ع) هرگز آغازگر جنگ نبودند همان طور که شروع نبرد کربلا از سوی دشمنان بود و امام حسین(ع) در ابتدا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از جنگ و خون ریزی انجام دادند؛ جنگ هشت ساله دفاع مقدس نیز بر ملت ایران تحمیل شد چرا که دین اسلام  به ما اجازه نمی دهد، جنگ طلب و جنگ افروز باشیم بلکه آن را خیانتی بزرگ برای بشریت و اسلام می داند و این چیزی است که از مکتب امام حسین(ع) آموخته ایم.

 

مشاور عالی ستاد بازسازی عتبات خراسان رضوی افزود: در جنگ تحمیلی همه ملت ایران حضور پیدا کردند و در واقع در این جنگ، تکلیف مردم دفاع بود از طرفی خداوند در جهاد دستور داده که همه باید پای کار حاضر شوند؛ فقط یک زمان است که شخص می تواند در جنگ وارد نشود که  عدم تبعت از دین اسلام را اعلام کند.

 

حجت الاسلام جمالی اظهار کرد: اگر آن روزها در کربلا دشمن علیه امام حسین(ع)، کار سیاسی و اقتصادی و فرهنگی انجام داد، امروز نیز از نسل همان یزیدیان گروه و فرقه های تندرویی که اگر چه نام اسلام را یدک می کشند ولی هیچ صبغه اسلامی ندارند و هدف آن ها تحریف عزادارای، تهدید عزاداران و تخریب پایگاه های آنان و تخریب مضجع شریف ائمه(ع) است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن در این فتنه و جدا کردن مسلمانان از اهل بیت(ع) خیز برداشته است ولی برای چنین اقدام گستاخانه ای خیلی کوچک اند که بخواهند در مقابل جریان حسینی قرار گیرند تا مکتب امام حسین(ع) را بی طرفدار و یا کم طرفدار کنند چرا که باوجود این که عراق از ناامن ترین کشورها است ولی میلیون ها زائر و عاشق حسینی به صورت خودجوش و با عزم و اراده ای قوی در اربعین حضور می یایند و این سبب حیرت و تعجب دشمنان شده است و این شور و عشق برای آنان قابل درک نیست.

 

مشاور عالی ستاد بازسازی عتبات خراسان رضوی با اشاره به بخشی از خطبه امام سجاد(ع) «خداوند در دل مؤمنان، محبت ما خاندان را آن چنان قرار داده است که به هیچ قدرتی نمی شود آن را بیرون کرد»، اظهار کرد: این شور و عشق به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) یک کار خدایی است و هرگز و با تهدید، پول، زور و یا وعده و وعید، کم رنگ نمی شود بنابراین هر لحظه به شکوه این توجه و عشق اهل بیت(ع) و به ویژه نام و یاد«حسین» افزوده می شود.

 

حجت الاسلام جمالی با اشاره به اقداماتی که در طول تاریخ برای جلوگیری از پرداختن به یاد و نام ائمه(ع) و از جمله دوره رضا خان انجام شده است، تصریح کرد: امروز امثال رضاخان کجا هستند که ملت ایران چگونه با اقتدار نام امام حسین(ع) را فریاد می کنند و توانستند یا همین ذکر، حکومت را از دژخیمان بگیرند و به دست فرزندان حضرت بسپارند.

 

وی خاطرنشان کرد: یاد و نام امام حسین(ع) فقط به ایران منحصر نیست بلکه ملت ها و امت های مختلف جهان را آگاه کرده است و دشمنان هر چه تلاش می کنند که این بیداری ملت ها را خاموش کنند، موفق نمی شوند و بلکه روز به روز بر شدت آن افزوده می شود.

 

مشاور عالی ستاد بازسازی عتبات خراسان رضوی با اشاره به شعار امام حسین(ع) که فرموند «هیهات منا الذله»، گفت: امروز مضجع شریف امام حسین(ع) از نظر علمی، فنی، تربیتی، قانونی و اسلامی به گونه ای  که زیبنده انسانیت و به سمتی پیش می رود که حرف اول و آخر را در دنیا بزند و امروز دنیا شعار امام حسین(ع) را بهتر از هر زمانی درک کرده است./844/202/ب1

ارسال نظرات