۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۳۰۱۷۱۹
با ارائه 70 مقاله پژوهشی؛

همایش استانی «قرآن و سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش استانی «قرآن و سلامت» با ارائه 70 مقاله پژوهشی عصر امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد.
همايش استاني «قرآن و سلامت» در دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، همایش استانی «قرآن و سلامت»، عصر امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، با ارائه 70 مقاله پژوهشی برگزار شد.

 

در ابتدای آیین این همایش، حجت الاسلام امیرقلی جعفری، دبیر علمی همایش «قرآن و سلامت» دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، هدف از برگزاری این همایش را ترویج و توسعه فرهنگ غنی قرآن در حوزه سلامت و اعضای جامعه پزشکی، استفاده از مفاهیم قرآنی، سنت و سیره اهل بیت(ع) در ارتقاء سلامت جامعه، تلاش برای نهادینه کردن باورهای دینی مؤثر در نظام سلامت و زمینه سازی برای توسعه پژوهش های قرآن و عترت در عرصه سلامت عنوان کرد.


حجت الاسلام جعفری ادامه داد: 70 مقاله در سه سطح دانشجویی، کارمندان و استادان به دبیرخانه همایش واصل شد که از این تعداد سه مورد به صورت شفاهی و 14 مقاله در قالب پوستر ارائه می شود.


وی محورهای این همایش را ابعاد اعجازی قرآن در زمینه علوم پزشکی، بهداشت روان خانواده از منظر قرآن، تغذیه و اثرات آن در سلامت خانواده، بهداشت باروری و جنسی و آسیب شناسی خانواده از دیدگاه قرآن کریم، فرزندآوری و فرزند پروری و اقتصاد در مدیریت خانواده، روابط عاطفی، کاربرد مزاج شناسی و واکاوی اثرات روانشناسی صله رحم در سلامت خانواده عنوان کرد.

 

در ادامه نیز سید کمال صولتی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال وبختیاری گفت: با وجود تأکید فراوانی که برای انجام فعالیت های پژوهشی در کشور می شود اما در زمینه حوزه های دینی تحقیقات کافی صورت نگرفته است.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال وبختیاری اظهارداشت: متأسفانه کشور در زمینه پژوهش های دینی در مقایسه با دیگر کشورهای اسلامی نظیر اردن، عربستان و مصر در ردیف پایین تری قرار دارد.


این مقام مسؤول ادامه داد: تاکنون انجام تحقیقات در این زمینه برای محققان محدودیت هایی به دنبال داشته است و باید به پژوهشگران اجازه داد برای انجام فعالیت های تحقیقاتی وارد عرصه شوند.


صولتی بیان داشت: از مسؤولان کشور انتظار می رود در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند و با همه وجود وارد میدان عمل شوند.


به گزارش رسا، این همایش با حضور جمعی از کارمندان، استادان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و دو نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در تالار ابن سینای شهرکرد برگزار شد.


شایان ذکر است، برگزاری کارگاه یک روزه مزاج شناسی از دیگر برنامه های جنبی این همایش بود.
/9457/202/ب2

ارسال نظرات