۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۳۰۱۷۸۲
مدیر جامعه الزهرا:

مهمترین صفت یک طلبه باید مناعت طبع و قناعت نفس باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: مهمترین صفتی که یک طلبه و روحانی باید داشته باشد، مناعت طبع و قناعت نفس است.
حجت الاسلام سيد سجاد هاشميان مدير جامعه الزهرا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید سجاد هاشمیان در جلسه درس اخلاق در حسینیه امام خمینی(ره) جامعه الزهرا(س) بیان کرد: از جمله ویژگى‌هاى برازنده یک مؤمن معتقد، عزت نفس و اظهار بى‌نیازى از خلق خدا است که این بی نیازی همان غنای نفس است.

 

وی ادامه داد: احادیث بسیاری از امامان معصوم در خصوص ضرورت عزت نفس وجود دارد که نشان دهنده اهمیت این مسئله است.

 

وی با تاکید بر اینکه تمنّاکردن از دیگران، از شخصیت و بزرگى آدمى مى‌کاهد، بیان کرد: در حقیقت، بى‌نیازى در پس پرده مناعت طبع قرار دارد و اوج فقر، بی نیازی از خداوند است.

 

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان اضافه کرد: فقر واقعی این است که برخی در دنیا از مال و ثروت غنی باشند و هیچ احساس نیازی به خدواند نداشته باشند.

 

وی گفت: فقر و غنا به داشتن مال و منال نیست، بلکه بسیاری افراد هستند که در اوج فقیر، استغناى نفس دارند و بزرگند و در عین حال افراد غنی که هنوز هم دست نیاز به سوى این و آن دراز مى کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه این افراد غنی در واقع، به نوعى فقر و نیازمندى دچارند که در ظاهر دیده نمى‌شود، افزود: ما باید به آنچه که دست خدا است، بیشتر اعتماد کنیم تا نسبت به آنچه دست دیگران است.

 

مدیر جامعه الزهرا(س) ادامه داد: در روایات داریم که خداوند روزی طلاب دینی را تضمین کرده است و ما طلبه ها نیز باید با یقین و ایمان به خداوند هیچ گاه چشم امیدی به غیر از او نداشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه دو نوع فقر مادی و فقر نفسانی وجود دارد، بیان کرد: بیشتر نکوهش ها به فقر نفسانی بر می گردد البته فقرمادی که ناشی از تنبلی باشد نیز مذموم است.

 

وی در پایان گفت: امید است فقر ما فقر نفسانی نباشد و غنای ما غنای نفسانی و فقیر الی الله باشیم./997/د101/ف

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل جامعه الزهرا

ارسال نظرات