۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۳۰۱۸۵۱
کارشناس دینی:

پیاده روی میلیونی اربعین حسینی نشان از عشق به خاندان عصمت و طهارت است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با اشاره به پیاده روی میلیون ها عاشق و دلباخته امام حسین(ع) در ایام اربعین حسینی به طرف کربلا، گفت: این حرکت حسینی نشان از عشق به خاندان عصمت و طهارت(ع) است که هرساله باید با شکوه بیشتری برگزار شود.
حجت الاسلام داود رمضاني علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام داود رمضانی، کارشناس دینی، چهار شنبه شب در مراسم ستاد قالی شویان فین کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان، گفت: 25 میلیون انسان در روز اربعین در کربلای معلا حضور دارند که این تجمع عظیم پیامی مهم برای جهانیان دارد.

 

وی با تأکید بر این که باید شکرگزار خداوند متعال باشیم که بعد از 50 سال راه کربلا بازگشایی شده است، گفت: این توفیق به برکت خون با برکت شهدای انقلاب حاصل شده است و امروز در بین مردم عراق و ایران هیچ صحبتی از جنگ 8 ساله نیست، چرا که دل ها به یکدیگر نزدیک است.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که شایسته است که انسان دیگران را بهتر از خود بداند، گفت: از 7 میلیارد انسان روی زمین، یک میلیارد و نیم آن مسلمان هستند که از این تعداد 400 میلیون شیعه و از این تعداد 200 میلیون شیعه دوازده امامی هستند که اخلاص عمل این افراد مهم است.

 

وی با اشاره به این که اخلاص، محبت و دینداری موجب نورانیت زندگی انسان می شود، گفت: افرادی در زمان امام کاظم(ع) در کنار ایشان بودند، اما در امتحان الهی مردود شدند.

 

این کارشناس دینی با بیان این که بهشت و جهنم در این دنیا است و انسان می تواند با اعمال خود به درجات عالی برسد، گفت: شهید بهشتی می فرماید بهشت را به بها دهند و به بهانه ندهند.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این که اخلاص، محبت و دینداری موجب نورانیت زندگی انسان می شود، گفت: تجمع عظیم اربعین حسینی در کربلا نشان از عشق به خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

 

وی با اشاره به این که دختر مایه رحمت و برکت و پسر نعمت است، و خداوند از نعمت ها سؤال می کند اما از رحمت ها سؤال نمی شود،  افزود: در زمان جاهلیت افرادی که خداوند به آنها دختر عطا می کرد، روی شان سیاه و از قوم شان دور می شدند و دختران شان را زنده به گور می کردند.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که امام صادق(ع) می فرماید هرکس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است، گفت: خداوند، گوهرهای تابناک وانسان های ارزشمندی که منازل شان نیز مایه برکت و رحمت است را به امت عطا کرده است که آنها امامان معصوم و اهل بیت(ع) هستند.

 

این کارشناس دینی با تأکید بر این که باید قدردان وجود ائمه(ع) و رهرو راستین آن بزرگواران باشیم، گفت: مجالس عزای امام حسین(ع) کلاس ادب است و انسان های ادیب را پرورش می دهد.

 

وی با اشاره به این که ائمه معصوم(ع) به مجالس روضه نظر دارند، گفت: امام صادق(ع) به شخصی که از فقیر بودن خود ناراضی بود، فرمود کسی که محبت اهل بیت(ع) را در دل دارد فقیر نیست.

 

حجت الاسلام رمضانی یادآورشد: مجالس روضه، مجالس بهشت است که خداوند متعال و خاندان پیامبر اسلام(ع) به حاضران در این مجالس نظر دارند و حضور در این مجالس باید همراه با امام شناسی و اخلاص باشد./1307/202/ب2

ارسال نظرات