۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۳۰۱۸۵۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

معرفت به خداوند و تنفر از گناه سدی در برابر فریب شیطان است

خبر گزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید همه شیاطین فریبکارند چه کسی فریب آنان را نمی‌خورد؛ کسانی فریب شیطان را نمی‌خورند که به دین خدا، انبیاء و قیامت معرفت داشته باشند و از گناه متنفر باشند.
حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان خطیب و دانشمند فرزانه شامگاه 20 آبان در دهه سوم محرم که به همت هیات سجادیه در نازی آباد برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید همه شیاطین فریبکارند چه کسی فریب آنان را نمی‌خورد؛ کسانی فریب شیطان را نمی‌خورند که به دین خدا، انبیاء و قیامت معرفت داشته باشند و از گناه متنفر باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان تصریح کرد: حسد به معنای این است که انسان تحمل دیدن نعمتی در دست دیگری را نداشته باشد و نقشه بکشد که این نعمت از دیگری صلب شود، خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید حبییب من شخص تو با این توان بالای عقلی و معرفتی از شر حسود به من پناه بیاور؛ شخص حسود بسیار خطرناک است.

 

وی افزود: معنای عمق حسادت این است که خدایا من از کار تو راضی نیستم، این کفر در برابر خدا محسوب می‌شود و حسودان شیاطینی هستند که در صدد ضربه زدن به انسان عمل می‌کنند.

 

دانشمند فرزانه گفت: فراق یوسف(ع) از پدر توسط حسادت برادرانش صورت گرفت چرا که یعقوب(ع) به یوسف(ع) گفت که خواب خودت را به برادرانت بازگو مکن زیرا خداوند برای آینده تو نعمت‌هایی را مقدر کرده که ممکن است سبب حسادت برادرانت در برابر تو باشد زیرا اینان فعلا در برابر تو شیطان هستند.

 

وی افزود: فرد مومن هیچ انسانی را در چاه حسادت نمی‌افکند و مراد یعقوب(ع) از گرگ در قرآن برادران پوسف(ع) بود چرا که در صحرای بهاری کنعان گرگی وجود نداشت و همه ترس یعقوب(ع) از بردن یوسف(ع) توسط برادران به صحرا، از گرگان انسی بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: انسان باید از بی‌معرفتی به خدا و قیامت و همچنین نفرت نداشتن از گناه ترس و واهمه داشته باشد.

 

این دانشمند فرزانه ابراز کرد: اگر انسان در هنگام ارتکاب گناه مرگش فرا برسد دیگر فرصت توبه کردن را ندارد و شیطان انسان را از راه دین و وسوسه، اینکه خداوند ارحم راحمین است انسان را در انجام فعل حرام وسوسه می‌کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: سوره یوسف(ع) در قرآن هشداری برای مسلمانان است که در حین ارتکاب گناه قصد توبه کردن و امید به بخشایش خداوند در آینده،خود یک گناه کبیره است./813/203/ب2

ارسال نظرات