۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۳۰۱۸۶۸
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان شرقی خبر داد؛

رقابت ۱۷۰ عضو کانون مساجد آذربایجان شرقی در مسابقات قرآنی مدهامّتان

خبرگزاری رساـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی گفت: ۱۷۰ نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در این دوره از مسابقات به رقابت می پردازند.
هادي نيا

محمد هادی نیا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی«مدهامّتان» در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: جشنواره های قرآن بستری برای ترویج معارف و مفاهیم قرآنی در جامعه است.


وی با بیان این‌که جشنواره مدهامتان با مدیریت اجرایی کانون فرهنگی هنری شمیم ولایت در  تبریز برگزار می شود، ادامه داد: مرحله استانی دهمین جشنواره قرآنی «مدهامّتان» ویژه اعضای کانون های مساجد به همت دبیرخانه هماهنگی کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی برنامه ریزی شده است.


هادی نیا با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره اظهار داشت: حضور پر نشاط اعضای کانون ها در فعالیت های قرآنی، کشف و شناسایی و معرفی استعدادهای برتر قرآنی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و ترغیب مدیران کانون ها به کشف استعدادهای قرآنی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.


وی با بیان اینکه مرحله استانی جشنواره در هفت رشته برگزار می شود، عنوان کرد: این جشنواره ویژه سنین 18 الی 30 ساله اعضای کانون های مساجد استان آذربایجان شرقی بوده و در رشته های قرائت، حفظ، اذان، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و تصحیح قرائت اذکار نماز برگزار می شود.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با اشاره به رشته حفظ در این جشنواره، ادامه داد: رشته حفظ برای جزءهای10-20-30 قرآن کریم و رشته تصحیح قرائت اذکار نماز برای سنین 8 تا 15 ساله برگزار خواهد شد.


وی همچنین گفت: رشته تفسیر به صورت کتبی ویژه ائمه جماعت مساجد و بدون محدودیت سنی از جزء 13 تا 16 قرآن  از تفسیر همراه و جلد اول قاموس قرآن بوده و فایل مربوطه این رشته در سایت جشنواره های فرهنگی هنری مساجد www.javananemasajed.ir درج شده است.


وی با بیان این‌که رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه نیز به صورت کتبی، فقط در مرحله استانی برگزار می شود و فایل pdf جزوه این رشته در سایت جشنواره های فرهنگی هنری مساجد درج شده است، افزود: نفرات اول تا سوم مسابقات بین المللی و همچنین نفرات اول تا سوم هشتمین و نهمین دوره مرحله کشوری جشنواره مدهامتان نمی توانند در این جشنواره شرکت کنند.


هادی نیا با اشاره به شرایط صعود به مرحله بعدی این مسابقات اظهار داشت: کسب حداقل 70 از 100 امتیاز به عنوان حد نصاب برای صعود به مرحله کشوری در تمامی رشته‌ها الزامی است.


وی با اشاره به اینکه 170 نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در این دوره از مسابقات به رقابت می پردازند، تاکید کرد: این جشنواره ویژه برادران و خواهران برای سنین 18 تا 30 ساله برگزار می شود و مرحله کشوری این دوره از مسابقات آذرماه سال جاری به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد./854/302/ب2

ارسال نظرات