۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۳۰۱۹۵۴
سخنگوی جنبش انصارالله:

تمسک به بیگانگان عامل تجاوز عربستان به یمن است

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی جنبش انصار الله یمن تاکید کرد که «راه حل سیاسی تنها راه خروج از بن بست اختلافات سیاسی در کشور است».
محمد عبدالسلام، سخنگوني جنبش انصار الله (حوثي‌ها)

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن با تاکید بر آنکه راه حل سیاسی تنها راه خرج از بن بست اختلافات سیاسی در کشور است، افزود: نگاه انصارالله به اقدامات اسماعیل ولد شیخ فرستاده سازمان ملل متحد به یمن مثبت است و نهایت تلاش خود را برای دستیابی به راه حل منصفانه و عادلانه به کار می گیریم .


وی تاکید کرد: این طرف دیگر است که از راه حل سیاسی فرار کند و می خواهد با وقت کشی بیشتر بدون چارچوب قانونی و با کمک بیگانگان بر مسند قدرت باقی بماند.


سخنگوی انصارالله یمن گفت: این موضوع پذیرفتنی نیست، زیرا در قانون اساسی چنین چیزی وجود ندارد و تمسک جستن به بیگانگان، نتیجه ای جز تجاوز عربستان به مردم یمن نداشته است.


«عبدالسلام» با تاکید به اینکه جنبش انصارالله به دنبال راه حل فراگیری است که حاکمیت و ثبات را بدون مداخله بیگانگان به یمن بازگرداند، گفت: مشکلات یمن باید بر اساس توافق های سیاسی شناخته شده میان یمنی ها حل شود.


سخنگوی انصارالله یمن گفت: مردم یمن به دولت «خالد بحاح» نخست وزیر مستعفی یمن و نقش او در نتایج گفت و گوهای ملی و توافقنامه صلح اعتماد ندارد، زیرا دولت قادر نیست نقشی در این زمینه ایفا کند.


عبدالسلام با بیان اینکه «ما خواستار راه حل سیاسی وضعیت موجود متناسب با خواسته های انقلاب و مردم هستیم»، گفت: ما به هیچ وجه اجازه اخلال در کار ارتش و نیروهای امنیتی و کمیته های مردمی را به عنوان یک نهاد نظامی ملی که شمار زیادی قربانی داده و به وظیفه خود در دفاع از خاک یمن در مقابل القاعده و تجاوز خارجی عمل کرده است، نمی دهیم
./981/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات