۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۳۰۱۹۷۴
آیت الله اراکی مطرح کرد؛

لزوم مقابله با هجوم گسترده استکبار علیه حرکت ارزشی اربعین/ اربعین یک جریان وحدت آفرین است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به انرژی پایان ناپذیر اربعین گفت: پیاده روی اربعین یک جریان وحدت آفرین است که استکبار برای تحریف و از بین بردن آن، هجوم گسترده ای آورده است؛ از ایجاد هر گونه اختلاف در این اجتماع جهانی، باید پرهیز شود.
آيت الله محسن اراکي دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ظهر امروز در همایش آموزشی توجیهی مبلغان اعزامی اربعین که در قم برگزار شد، با اشاره به روایتی درباره جریان پس از شهادت امام حسین(ع)، اظهار داشت: یکی از برجسته ترین روایات در توصیف قیام حسینی، روایت «لا تبرد ابدا» از امام صادق(ع) است.

 

وی در توصیف این روایت ابرازکرد: امام صادق(ع) می فرماید، رسول خدا در حالی که امام حسین(ع) در مقابلش بود، ‌به ایشان نگاهی کرد؛ سپس ایشان را روی دامن نشاند و فرمود، همانا بر اثر کشته شدن حسین(ع)، گرمایی در دل های مؤمنان ایجاد می شود که هر گز خاموش نخواهد شد.

 

آیت الله اراکی افزود: انرژی و حرکتی در دل های مؤمنان، بعد از شهادت امام حسین(ع) به وجود آمده است که پایان ناپذیر و جهت دار است و جامعه را به سوی تشکیل جامعه ای صالح، هدایت می کند؛ قیام حسینی، جریانی در متن تاریخ و محرک است که جامعه را برای برپایی حکومت سرشار از عدل حضرت حجت(عج)، بارگزاری می کند.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: آن چه به این جریان حتمیت می بخشد، ایثار و فداکاری سالار شهیدان در صحرای کربلا است؛ اشک هایی که از چشمان عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) جاری می شود، بیهوده نیست و پویش و بصیرت به همراه دارد؛ اشک برای امام حسین(ع)، بارزترین نشانه پایداری در خط قیام ثارالله است.

 

وی درباره هیأت های آیینی کشور اظهار داشت: تمام ظرفیت انسان مؤمن از هیأت ها و عزاداری هایی که شعائر را رعایت می کنند، بهره گیری می کند؛ بهترین انرژی جهت داری که امروزه شاهد ان هستیم، پیاده روی اربعین حسینی است؛ این پیاده روان اربعین، جان خود را در راه امام حسین(ع) می دهند.

 

آیت الله اراکی با اشاره به کشتار زائران اربعین حسینی در زمان صدام حسین، توصیه کرد: حادثه به توپ بستن پیاده روان اربعین حسینی در زمان حکومت غاصب صدام، باید گرامی داشته شود؛ اربعین، ظرفیت و هدفی دارد که همه بشر را برای رسیدن به آن هدف به جنب و جوش وا می دارد، به اندازه ای که حاضرند جان فشانی کنند؛ این جنب و جوش، هدف دار است و آن ها را به حرم سالار شهیدان می کشاند.

 

 دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به آیه تطهیر ابراز کرد: امام حسین(ع) یک قطعه از طهارت الهی است و آیه تطهیر، بزرگ ترین ارمغان الهی به بشر است؛ این طهارت از خانه اهل بیت(ع) به جامعه منتشر می شود.

 

وی امام حسین(ع) را دارای جایگاه ویژه ای در میان ائمه(ع) دانست و گفت: ابا عبدالله الحسین(ع) در میان اهل بیت(ع)، جایگاه ویژه ای دارد که در روایات نیز به این مطلب اشاره شده است و آن، بقیة الله بودن سیدالشهدا(ع) است؛ رسول اکرم(ص) در نماز عید فطر، هفت بار تکبیر گفتند و در تکبیر هفتم که امام حسین(ع) نیز تکبیر گفتند، نمازشان را شروع کردند.

 

آیت الله اراکی درباره اثرات زیارت ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: زیارت سالار شهیدان، انسان را پاک می کند؛ باید حسینی بود و حسینی شد؛ انرژی و حرارت ایجاد شده از امام حسین(ع) خاموشی ندارد و هر چه تاریخ به جلو می رود، این انرژی افزایش پیدا می کند و تا رسیدن به هدف اصلی، که قیام حضرت ولی عصر(عج) است، ادامه می یابد؛ این انرژی به انرژی ظهور می پیوندد و بر استکبار و کفر پیروز می شود.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نسبت به دسیسه های دشمن در این جریان هشدار داد و تصریح کرد: خنثی کردن این انرژی و جلوگیری از حرکت به سمت این انرژی از خطرات پیش روی این حرکت است و باید با دقت مراقب دسیسه های دشمن در این راه بود.

 

وی به هجوم گسترده دشمن علیه حرکت ارزشی اربعین اشاره کرد و ادامه داد: این جریان وحدت آفرین است و همه را به یک حرکت فرا می خواند؛ ایجاد اختلاف در این راه، باعث به انحراف کشده شدن جریان پاک حسینی می شود؛ دشمنان اسلام و استکبار از این جریان، علیه خودش استفاده می کند تا هدف آن را تغییر دهد؛ هجوم استکبار به این جریان بزرگ اسلامی، در سال های اخیر بسیار بیشتر شده است./840/پ202/ج

ارسال نظرات