۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۳۰۲۰۷۸
از سوی یکی از علمای عراق مطرح شد؛

لزوم تقویت مفهوم اسلام و جبهه مقاومت در عراق/ تبلیغ در میان جوانان عراق نیاز به سرمایه گذاری دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم حیدری با اشاره به هجوم گسترده استکبار علیه اسلام و ایران در ماهواره، اینترنت و فضای مجازی گفت: مفهوم اسلام و جبهه مقاومت در عراق بسیار ضعیف است؛ جوانان عراقی نسبت به دیگر اقشار این کشور، تأثیر پذیری بیشتری دارند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد هاشم حيدري از علماي عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم حیدری از علمای کشور عراق، در همایش توجیهی و آموزشی مبلغان اعزامی اربعین گفت: اربعین سال جاری با اوضاع سیاسی عراق و حضور داعش در این کشور، تبلیغ بسیار مهم است؛ جریانات ضد ولایت در عراق فعالیت می کنند و تهاجم فرهنگی بیشتر شده است.

 

وی ادامه داد: تبلیغ در اربعین باید به یک تکلیف تبدیل شود و اسلام، به خوبی در این اجتماع بزرگ جهانی منتشر و گسترش پیدا کند؛ فریاد در مقابل یزید زمان نباید کم شود و برخی مقدس نماهای کم فهم، مرگ بر آمریکا را سیاسی می کنند، در حالی که این یک فریضه دینی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حیدری به مبلغان ایرانی توصیه کرد: تبلیغات دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد است و در خارج از ایران، این تهاجم ها صدها برابر است؛ ماهواره ها، فضای مجازی و شبکه های مختلفی، علیه اسلام و شیعه تبلیغ می کنند.

 

وی به آشنایی مبلغان با فرهنگ مردم عراق تأکید کرد و اظهارداشت: مبلغان ایرانی باید با فرهنگ مردم و جامعه عراق، آشنا شوند؛ رسانه های بعثی و استکبار، به جدایی عراق از ایران و عدم تعامل با ایران تبلیغ می کنند؛ مبلغان در وسط این هجوم دشمن و ضعف و کمبود آگاهی مردم عراق، نیاز به تبلیغ هدفمند و کاملا هوشمندانه دارند تا اختلافی پیش نیاید.

 

این عالم عراقی ابراز کرد: تبلیغ باید در سطح فرهنگ مردم عراق باشد، چرا که حساسیت های بسیار زیادی وجود دارد؛ از برکات حضور داعش در عراق، حضور سپاه و حاج قاسم سلیمانی در عراق بود که دیدگاه مردم عراق را نسبت به ایران، بسیار تغییر داد؛ البته تبلیغات گسترده استکبار علیه ایرن، باعث شده که دیدگاه برخی از مردم عراق، بار دیگر به روزهای گذشته باز گردد.

 

وی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران علیه داعش در عراق قدردانی کرد و گفت: داعش در نظر داشت به سامرا حمله کند و مضجع های امامین عسگریین(ع) را نبش قبر کند؛ اقدامات به موقع سردار سلیمانی و نظامیان ایران بود که مانع این اتفاقات شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حیدری گفت: سردار سلیمانی برای رهبر جمهوری اسلامی ایران خیلی مهم است و سید حسن نصر الله درباره این موضوع می گوید، وقتی سردار سلیمانی به دیدار من می آید، تا زمانی که به تهران برگردد، من خیلی نگران هستم.

 

این عالم عراقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: وقتی طلاب مبلغ به عنوان یک ایرانی در عراق به تبلیغ دین می پردازند، حساسیت ها بیشتر می شود؛ مبلغان باید توجه داشته باشند که جوانان عراقی بسیار تأثیر پذیرتر از سایر اقشار هستند؛ تبلیغ در بین جوانان کشور عراق، نیازمند سرمایه گذاری زیادی است.

 

وی به نقض حقوق بشر از سوی استکبار جهانی اشاره کرد و ابراز کرد: حقوق بشر در فاجعه منا، یمن، بحرین و سوریه، از سوی آمریکا و استکبار نقض شده است؛ آمریکایی که برای پیدا کردن یک گربه، یک تیم تجسس تشکیل می دهد، اما نسبت به فاجعه منا و دیگر فجایع در جهان اسلام، هیچ عکس العملی نشان نداد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حیدری هشدار داد: مفهوم اسلام و جبهه مقاومت، در عراق بسیار ضعیف است؛ اسلام را برای جوانان عراقی، برنج و خورشت تعریف کرده اند؛ این دیدگاه ها باید از طریق طلاب و مبلغین ایرانی تغییر پیدا کند؛ گروه های مقاوم در عراق، مثل حجر الشعبی را باید تقویت کنیم./840/پ202/ف

ارسال نظرات