۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۳۰۲۱۴۷
واکنش آیت الله طبرسی به برخی انتصابات استان؛

ضرورت وحدت و همدلی در آستانه انتخابات/ نیرویی ندارم که در منصب و جایگاهی قرار دهم

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران به برخی انتصابات در آستانه انتخابات واکنش نشان داد و با بیان این که بنده مخالف عزل و نصب نیستم، گفت: وحدت و همدلی مهم ترین نیاز ما در آستانه دو انتخابات مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با بیان این که دشمنان از گسترش روز افزون فرهنگ عاشورایی در هراس هستند، افزود: به همین دلیل تلاش می کنند تا اثرگذاری فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی را کمرنگ کنند.

 

وی الگوی کربلا را کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین الگوی عالم توصیف کرد و گفت: این الگوی جامع، محدود به زمان خاصی نیست و در همه زمان‌ها تاثیرگذاری خود را دارد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که نسل جوان و نوجوان ما نیازمند بهره گیری از فرهنگ اصیل و ارزشمند عاشورایی هستند، خاطرنشان کرد: تنها فرهنگ حسینی است که می تواند نسل جوان ما در برابر هجوم بی حد و حصر فرهنگ غربی مصون نگاه دارد. 

 

آیت الله طبرسی توسل به فرهنگ حسینی را راه رستگاری ملت ایران اسلامی دانست و افزود: اگر ملتی می خواهد در برابر یزید و یزیدیان زمان بیاستد و پیروز شود باید به فرهنگ اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) تکیه کند.

 

وی بر ضرورت بهره گیری از فرهنگ عاشورا به عنوان یک سرمایه عظیم معنوی در جامعه تأکید کرد و گفت: این فرهنگ عظیم هیچ گاه کمرنگ نخواهد شد بلکه همواره زنده و پویا باقی خواهد ماند.

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هشدارهای متعدد رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص خطر نفود دشمن به کشور بر ضرورت توجه دولتمردان به این دغدغه های رهبری اشاره کرد و افزود: دشمن برای نفوذ به کشورمان از هر روزنه ای استفاده می کند که باید هوشیار باشیم.

 

وی با بیان این که دشمن بداند که با تهدید و تحریم ملت ایران به بیراهه می رود، تأکید کرد: ملت بزرگ ایران از این گزینه های روی میز و زیر میز هیچ هراسی ندارد و در جهت رسیدن به آرمان های متعالی خود گام برمی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تلاش های شبانه روزی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور در حفظ امنیت داخلی کشور، خاطرنشان کرد: کشورمان با وجود چنین سربازان جان برکفی اجازه نفوذ به هیچ جریان خارجی و معاند را نخواهد داد.

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان مهم مقام معظم رهبری در دیدار با رؤسای دانشگاه های سراسر کشور اشاره کرد و گفت: ملت ایران باید علمدار پرچم علمی و فرهنگی باشیم چرا که اسلام دین علم و فرهنگ است و نظام جمهوری اسلامی سرامد علمی جهان است.

 

نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که دانشگاه ها باید در برگزاری برنامه های فرهنگی خود دقت و توجه بیشتری داشته باشند، افزود: متأسفانه برخی دانشگاه ها اردوها و کنسرت های مختلط برگزار می کنند که این بسیار اشتباه است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی انتصابات در آستانه انتخابات واکنش نشان داد و با بیان این که بنده مخالف عزل و نصب نیستم، خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی مهم ترین نیاز ما درآستانه دو انتخابات مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه ساری با تأکید براین که خدمت مهم ترین اصل در مناصب و پست ها باشد، گفت: افرادی که باید برای خدمت در یک منصبی قرار گیرد، اما متأسفانه می خواهند سیاسی باشند.

 

وی با اشاره به این که برخی ها اصرار دارند اشخاصی را در یک منصبی قرار دهند، تأکید کرد: بنده نیرویی ندارم که در منصب و جایگاهی قرار دهم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی است، گفت: وحدت و همدلی میان مسؤولان موجب اقتدار نظام و تضعیف دشمن می شود.

 

امام جمعه ساری با گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی احیای این فرهنگ ارزشمند را در کشور ضروری دانست و گفت: باید تلاش کرد تا میانگین ساعت مطالعه در کشورمان افزایش یابد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه اسلامی یکی از راه های توسعه فرهنگی در یک کشور است، تصریح کرد: با تقویت فرهنگ کتابخوانی می توانیم شاخص های فرهنگی در کشور را توسعه دهیم.

 

امام جمعه ساری با اشاره دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: تلاش مسؤولان فرهنگی کشور باید تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در این خصوص باشد و باید اولویت قرار دادن رهنمودهای ایشان می توان به جایگاه ارزشمندی در عرصه کتابخوانی دست یافت.

 

 آیت الله طبرسی با بیان این که رونق علمی و رشد و تعالی هر کشوری در گرو توسعه فرهنگ کتابخوانی است، ادامه داد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت نشر و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که با بهره گیری از کتاب می توانیم مبانی دینی و اسلامی را در جامعه نشر و گسترش دهیم، افزود: کتاب بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف ناب دینی در جامعه اسلامی است.

 

آیت الله طبرسی بر ضرورت محتوا بخشی در عرصه تألیف و چاپ کتاب تأکید کرد و گفت: محتوای کتاب ها نباید به گونه ای باشد که ذهن مخاطب را  از مبانی دینی و ارزشی منحرف کند./950/201/ب1

ارسال نظرات