۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۳۰۲۳۳۱

معرفی نفرات برتر مسابقات قرآن خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به برگزاری مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در این استان، نفرات برتر رشته های مختلف اعزامی به مسابقات کشوری را معرفی کرد.
مسابقات قرآن

حجت الاسلام سیف الله سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان خراسان شمالی با شرکت برگزیدگان شهرستان های هشت گانه، اظهار کرد: این رقابت ها با شرکت 194 نفر از خواهران و برادران قرآن آموز برگزیده مرحله شهرستانی در هشت رشته قرآنی برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه متسابقین در هشت رشته حفظ پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی با هم رقابت کردند، تصریح کرد: نفرات برتر این مسابقات برای حضور در مرحله کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم اعزام می شوند.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: بر اساس نظر هیأت داوران این مسابقات که شامل 12 نفر از داوران بین المللی و کشوری متشکل از شش داور برادر و شش داور خواهر اعزامی از مشهد مقدس بود، در بخش خواهران، در رشته  ترتیل، زهرا  رستمی، فاطمه اربابی و سمیه درگاه آبادی رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

 

وی ادامه داد: همچنین در رشته حفظ کل قرآن کریم در بخش خواهران، زهرا نجم الدین حسینی، فاطمه بیگم حسینی و زیبا بشیری به ترتیب اول تا سوم شدند و در بخش حفظ 10 جزء نیز زهرا اسفندیاری، عالیه دوست محمدی و سیده سمانه غیرتمند رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: بر اساس نظر هیأت داوران در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم در بخش خواهران زینب حشمتی آذری، تکتم عباسی و سعیده محمودیان و در رشته حفظ 20 جزء نیز حمیده  خوش سیرت، آمنه فخرایی و زهرا وحدتی عناوین اول تا سوم را به دست آوردند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در بخش قرائت، فاطمه قدرتی، راضیه رستگار و زینب صدری رتبه های اول تا سوم را کسب کرده و در رشته دعاخوانی نیز مرضیه نجاری، هاجر رجبی و فاطمه قدرتی به ترتیب اول تا سوم شدند.

 

وی افزود: بر اساس رأی هیأت داوران در بخش برادران، در رشته حفظ کل قرآن کریم رمضان علی ایزانلو، رشید یزدانی و شیخ محمدحسین غلامی رتبه های برتر را کسب کرده و در رشته حفظ 20 جزء نیز حمید رحمتی مقام نخست را کسب کرد.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه در رشته قرائت ابوالفضل قدرتی، علی شکفته و مصطفی امانی به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند، اظهار کرد: همچنین در رشته حفظ 10 جزء هادی اسماعیل زاده، داوود عمرانی و حسین خسروی و در رشته حفظ پنج جزء نیز هادی موسی زاده، محسن محمدی و اسماعیل دهش رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند.

 

به گفته وی در رشته ترتیل سجاد عبداللهی، مصطفی رمضانی و ابوالقاسم رحیمی و در رشته اذان نیز مصطفی امانی، مجتبی شکوری و حمید رضا رستمی به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

 

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: در رشته دعاخوانی در بخش برادران هم جواد شکوری، رمضانعلی ایزانلو و ابوالقاسم رحیمی مؤفق به کسب رتبه های اول تا سوم شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: نفرات اول تا سوم مرحله استانی مسابقات قرآنی در هر رشته به مرحله کشوری این دوره از مسابقات که به میزبانی استان کرمانشاه برگزار می شود اعزام می شوند و پس از آن برگزیدگان مرحله کشوری نیز به مسابقات بین‌المللی قرآنی اوقاف که خرداد ماه سال آینده برگزار می شود، راه خواهند یافت.

 

گفتنی است، سازمان اوقاف نهاد رسمی برگزاری مسابقات قرآنی کشور بوده و این مسابقات را از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی برگزار می کند به گونه ای که برگزیدگان مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته و منتخبان مرحله استانی نیز با شرکت در مسابقات کشوری و بین المللی می توانند به درجات عالی این طرح راه پیدا کنند./9314/302/ب3

 

ارسال نظرات