۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۳۰۲۵۳۷
امام جمعه زنگی آباد:

کتاب نیاز دائمی و همیشگی انسان است

خبرگزاری رسا_ امام جمعه زنگی آباد گفت: آموزه های دینی در رابطه با نقش و جایگاه علما و کسانی که اهل مطالعه هستند تاکید فراوانی کرده و در فرهنگ آموزه های دینی ما عالم جایگاه برتری دارد.
کتاب و کتاب خواني

 

حجت الاسلام ابراهیم سیفی امام جمعه شهر زنگی آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان در رابطه با کتاب و کتاب خوانی گفت: به جهت سالروز ارتحال علامه طباطبایی مفسر کبیر قرآن و بزرگترین متفکر قرن ما در فلسفه، عرفان و اصول دینی 24 آبان سال 60 را جهت بزرگداشت ایشان روز کتاب و کتاب خوانی نام گزاری کردند تا فرهنگ مطالعه در کشور ما رونق و جایگاه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در زنگی آباد اظهار داشت: طرح های مختلف دولت و مسؤولین در رابطه با مطالعه کتاب و تاکیدات فراوانی از طرف مقام معظم رهبری راجع به کتاب خوانی مطرح شده است ولی متاسفانه با توجه به فضای مجازی، سایبری و فضایی که رسانه ها بین جوانان ما رواج داده اند آن روش قدیمی مراجعه به کتاب خیلی کم شده است.

وی ابراز کرد: یکی از راه هایی که خانواده به مطالعه کتاب توجه پیدا می کند فرهنگ سازی از سوی مسؤولین و کسانی که می توانند از طریق کانال ائمه جمعه، جماعت و رسانه ها است که متاسفانه شاید در رسانه ملی به این مسأله کم پرداخته می شود.

حجت الاسلام سیفی در ادامه گفت: کتاب نیاز دائمی و همیشگی انسان است و مشکل اساسی در کشور این است که فرهنگ مطالعه کتاب در خانواده های ما رونق پیدا نکرده است، قطعا مادری که برای خرید لباس و پوشاک فرزند به بازار مراجعه می کند به دنبال کتاب برای فرزند خود نیز خواهد رفت.

امام جمعه شهر زنگی آباد در بخشی از سخنانش افزود: مقام معظم رهبری با برگرفتن از فرهنگ دینی و آموزه های قرآنی تاکید فراوانی دارند که ما به سمت مطالعه کتاب حرکت کنیم خود مقام معظم رهبری در خانواده و زندگی خود مطالعه جزء برنامه های روزمره کاری آنها است و تاکید آقا برگرفته از آیات قرآن و روایات است.

وی عنوان کرد: کتاب هم مثل خوراکی است همانطور که هر خوراکی و هر میوه ای را انسان نمی تواند استفاده کند زیرا ممکن است مضر و خطرناک باشند و باید از خوراک فاسد بپرهیزد کتاب هم مثل خوراک است بعضی از کتاب ها تخریب کننده روح، روان، فکر و عقل انسان هستند که باید از این آثار دوری کنیم راه دوری کردن از این آثار مسؤولین فرهنگی کشور هستند که باید راه ورود کتب فاسد و مضر را به داخل کشور بگیرند.

حجت الاسلام سیفی در پایان گفت: فرهنگ مطالعه اسلامی کشور ما بر گرفته از اولین آیاتی که در مورد مطالعه بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نازل شد که این فرمان به مطالعه و قرائت از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین آموزه های دینی در رابطه با نقش و جایگاه علما و کسانی که اهل مطالعه هستند تاکید فراوانی کرده و در فرهنگ آموزه های دینی ما عالم جایگاه برتری دارد./9705/ت302/ق

ارسال نظرات