۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۳۰۲۵۷۷
در برنامه احلی من العسل تبیین شد؛

رسالت دانشجویان در بازخوانی و انتقال فرهنگ عاشورا

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق در برنامه احلی من العسل از ولایتمداری و ظلم ستیزی به عنوان روح قیام امام حسین علیه السلام نام برد و بر بازخوانی نهضت حسینی، حفظ و انتقال فرهنگ آن از سوی دانشجویان تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در برنامه «احلی من العسل»که با حضور جمعی از دانشگاهیان مشرف شده به عتبات عالیات برگزار شد، رسالت زائران را بازخوانی، حفظ و انتقال فرهنگ عاشورا عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام الگوی بشریت در همه زمان ها و مکان ها است، روح و فلسفه قیام آن حضرت که معنای مقاومت را به بشریت می آموزد، ولایتمداری و ظلم ستیزی دانست.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با تصریح بر اینکه با ولایتمداری ظلم و ستم از بین رفته و عدالت محقق می شود، اظهار داشت: ولایت حج، نماز و جهاد را معنا می بخشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی لازمه زیارت را پیمان و عهد بستن با امام حسین علیه السلام معرفی کرد و گفت: امام حسین علیه السلام خود را فدای خدامحوری و تحقق عدالت کرد.

 

وی با بیان اینکه جامع ترین و کامل ترین اندیشه ها در عاشورا محقق شده است، ماهیت قیام امام حسین علیه السلام را به هندسه ای تصویر کرد که تمام زوایای آن متوازن و پایدار است و حضرت سیدالشهدا علیه السلام همه جزئیات آن را با دقت، ظرافت و زیبایی ترسیم کرده بودند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ادامه به نقش بی بدیل حضرت زینب کبری سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام در ابلاغ پیام عاشورا اشاره کرد و گفت: حضرت زینب سلام الله و امام سجاد علیه السلام پیام عاشورا را در فضای خفقان و مسموم تبلیغات گسترده بنی امیه با صلابت ابلاغ کردند.

 

وی با بیان اینکه حضرت زینب سلام الله علیه و امام سجاد علیه السلام با سخنرانی های خود زمینه قیام بعد از امام حسین علیه السلام را ایجاد کردند، تصریح کرد: رسالت ما درباره قیام عاشورا آن است که از تحریف معنوی، لفظی و شکلی قیام امام حسین علیه السلام جلوگیری کنیم و هرگز نگذاریم نهضت آن حضرت محو شود./1330/د101/ف

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات