۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۳۰۲۶۶۰
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در گفت وگو با خبرنگاران:

7500 نفر زائر در عربستان کشته شدند اما صدایی از غرب در نیامد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: در فاجعه منا 7500 نفر از زائران از بین رفتند چرا غربی‌ها در این‌باره موضع‌گیری نکردند متاسفانه غربی‌ها در برابر این حوادث دو گانه برخورد می‌کنند که شایسته نیست.
302660

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در حاشیه نشست علمی تخصصی فاجعه مصیبت‌بار منا که امروز در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص دوگانگی رفتار غرب در بازتاب حادثه تروریستی بیروت و پاریس گفت: امروز تحلیلی از تروریسم خوب و بد نداریم و این دوگانه برخورد کردن غرب با مسائل مربوط به جهان اسلام یکی از خیانت‌های آنها است که انجام می‌دهند.

 

وی افزود: دو روز پیش یک حادثه در بیروت رخ داده و این همه انسان‌های مظلوم به شهادت می‌رسند که در پی آن داعش اعلام کرده که این اقدام از جانب آنها بوده است حال جای سوال است که این حادثه در بیروت با حادثه فرانسه چه تفاوتی دارد که غرب با آن دوگانه برخورد می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عنوان کرد: برای ما مسلمانان دو حادثه ناراحت کننده است زیرا هر انسان بی‌گناهی هر جا کشته می‌شود از نظر ما محکوم است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگراظهار داشت: در فاجعه منا 7500 نفر از زائران از بین رفتند چرا غربی‌ها در این‌باره موضع‌گیری نکردند متاسفانه غربی‌ها در برابر این حوادث دو گانه برخورد می‌کنند که شایسته نیست.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره مستندات فاجعه منا، گفت: در حال حاضر مشغول جمع‌آوری مدارک و اطلاعات از شاهدان عینی در داخل و خارج کشور از ابتدا و انتهای ماجرای فاجعه منا هستیم تا همه اظهارات را جمع‌آوری و تدوین کرده و مستندسازی ‌کنیم.

 

وی افزود: وقتی علل و عوامل دقیق روشن شد سپس بحث حقوقی آن را جدی‌تر مطرح خواهیم کرد، همچنین ما از طریق وزرای کشورهای اسلامی نیز مطالب را پیگیری می‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام قاضی‌عسگر بیان داشت: همان‌طور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند ما نباید اجازه دهیم این فاجعه فراموش شود زیرا حادثه کمی نبوده و در طول تاریخ بزرگترین فاجعه است./807/پ202/ج

ارسال نظرات