۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۳۰۲۶۹۳
امام جمعه فاروج:

تعامل و ارتباط مستقیم مهم ترین راهبرد آمریکا در راستای نفوذ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج گفت: مهم ترین راهبرد آمریکا در راستای نفوذ به کشور و نظام جمهوری اسلامی، رویکرد تعامل و ارتباط مستقیم است به همین دلیل همه مسؤولان و دولت مردان می بایست بیش از گذشته هوشیار باشند.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم ممانعت از نفوذ آمریکا به کشور، اظهار کرد: واقعیت آن است که شیطان بزرگ در مواجهه و مقابله با اراده پولادین ملت ایران و ممانعت آنها از نفوذ و حضور آمریکا در بخش های مختلف کشور، چهار رویکرد اساسی را در دستور کار قرار داده است.

 

وی ادامه داد: مجذوب‏سازی با هدف لیبرالیزه کردن نظام اسلامی نخستین رویکرد آمریکا در این زمینه است که تلاش می کند آن را با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و رسانه های خارج و داخل کشور انجام دهد.

 

حجت الاسلام قلیزاده افزود: رویکرد اجبار با استفاده از مؤلفه‏ها و تاکتیک های مختلف با هدف قرار دادن دولت و ملت ایران در تنگنا دومین رویه دولت آمریکا است که آن را برای سال های طولانی در قالب هایی نظیر تحریم و تهدید انجام داد اما وقتی از آن نتیجه ای حاصل نکرد مجبور شد از این روش کوتاه بیاید.

 

وی با بیان اینکه اکراه با استفاده از تحریک و شورش سومین رویکرد آمریکا در تقابل با نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: در این رویه تلاش می شود با ایجاد یأس و ناامیدی و تشدید اختلاف ها و شکاف های سیاسی و جناحی در راستای سیاست شوم دوگانگی و بروز فتنه‏هایی نظیر فتنه 88، زمینه برای پیاده شدن اهداف و مقاصد غرب در ایران اسلامی مهیا شود.

 

حجت الاسلام قلیزاده استخدام و به‏کارگیری عناصری در کشور که از آن به عنوان «نفوذ» یاد می‏شود را چهارمین رویکرد آمریکا دانست و تصریح کرد: در این رویکرد مهم ترین راهبرد آمریکا در راستای نفوذ به کشور و نظام جمهوری اسلامی، تعامل و ارتباط مستقیم است به همین دلیل همه مسؤولان و دولت مردان می بایست بیش از گذشته هوشیار باشند.

 

به گفته وی در این زمینه مسؤولان و متولیان می بایست با رصد دقیق راهبردها و تاکتیک های دشمن، به ‏ویژه در حوزه تعامل و فشار و نفوذ برای استحاله، فتنه‏ ها و اقدامات مشکوک را جدی گرفته و اجازه ندهند جریان های وابسته به غرب در کشور رشد و نمو داشته باشند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان اینکه آمریکا تلاش می کند از شرایط پسابرجام برای تحقق این اهداف خود استفاده کند، تصریح کرد: در این راستا می بایست پیگیری های قاطعی از سوی هیأت نظارت بر برجام صورت گیرد تا خدای ناکرده زمینه برای نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آمریکا فراهم نشود.

 

وی همچنین با تأکید بر همدلی و همزبانی و وحدت همه مردم و مسؤولان در زمینه مقابله با نفوذ دشمنان، خاطرنشان کرد: آرامش در سایه وحدت ملی، ما را در فرآیند اجرای برجام موفق می کند به همین دلیل باید به دور از هر گونه تنش و اختلاف و یا مسائلی که با روح شعار همدلی و همزبانی، دولت و ملت ناسازگار است، در راستای مصلحت نظام و منافع ملی تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان اینکه آمریکا در ایران و منطقه هدفی جز نفوذ و ایجاد اختلاف های قومی و مذهبی و تشدید و گسترش دامنه ناامنی ها ندارد، افزود: بر این اساس مقابله با این امور ضروری بوده و همان گونه که روش های نفوذ به روز می شود ما نیز می بایست با استفاده از روش های جدید مانع از تحقق این برنامه های شوم شویم.

 

وی با اشاره به اینکه نفوذ از طریق مذاکره های سیاسی و منطقه ای، مراودات تجاری و ارتباط بین شرکت های تجاری و بازرگانی و نفوذ از طریق جراید و رسانه ها برخی از رویکردهای آمریکا در شرایط پسابرجام هستند، اضافه کرد: با وجود این اقدامات مذبوحانه، خوشبختانه ملت ایران بیدار بوده و همان گونه که رهبری فرمودند مبارزه آنها با آمریکا «اقدامی منطقی، خردمندانه و متکی بر تجربیات مهم تاریخی» خواهد بود و مانع از تحقق اهداف دشمنان می شود./9314/302/ب1

ارسال نظرات