۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲
کد خبر: ۳۰۲۷۵۰

دسترسی به بیش از 110 هزار جلد کتاب در تالار کتاب های خارجی رضوی

خبرگزاری رسا ـ در تالار کتاب های خارجی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، امکان دسترسی به بیش از 110 هزار جلد کتاب به 90 زبان دنیا وجود دارد.
کتابخانه مرکزي آستان قدس رضوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مسؤول تالار کتاب های خارجی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر عنوان کرد: در مهرماه سال جاری افزون بر 2 هزار و 200 نفر مراجعه کننده از خدمات متنوع این تالار استفاده کردند.

حمیدرضا منتظر ابدی با اشاره به اینکه انواع کتاب به 90 زبان دنیا به غیر از زبان فارسی و عربی در این تالار نگهداری می شود، گفت: بیشترین تعداد زبان ها به ترتیب به زبان های انگلیسی، فرانسه، اردو، آلمانی و روسی تعلق دارد.

وی اظهار کرد: همچنین در تالار کتاب های خارجی آستان قدس رضوی، ترجمه قرآن کریم به 74 زبان دنیا وجود دارد.

وی همچنین نسخه ای از «قاموس کتاب مقدس(انجیل)» را به خط و زبان لاتین به عنوان قدیمی ترین کتاب موجود در این تالار معرفی کرد و گفت: تاریخ چاپ این کتاب به سال 1473 میلادی همزمان با اختراع صنعت چاپ بر می گردد.

منتظر ابدی با بیان اینکه این تالار در دو بخش امانت و مطالعه فعالیت می کند، افزود: در واحد امانت (به صورت قفسه باز) امکان امانت بیش از 18 هزار جلد کتاب به 3 زبان انگلیسی، فرانسه و اردو برای اعضای کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی  با کد یک تا چهار مهیاست.

وی تصریح کرد: این مراجعان می توانند 3 تا 4 کتاب، علاوه بر امانت کتاب های فارسی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، از این تالار به امانت بگیرند.

وی اضافه کرد: مراجعان با جستجو در سیستم سیمرغ و ارائه شماره دیویی کتاب به کتابدار می توانند از خدمات بخش مطالعه (به صورت قفسه بسته) نیز در محل تالار استفاده یا با هماهنگی کتابدار از منابع کپی و اسکن تهیه کنند.

 یادآور می شود؛ تالار کتاب های خارجی واقع در طبقه همکف کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، مقابل تالار محققان، در روزهای زوج از ساعت 7:15 تا 19 و در روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 7:15 تا 13:30 و پنج شنبه ها از ساعت 7:15 تا 12:30 پذیرای دانشجویان و علاقه مندان به کتاب های زبان خارجی است./1308/د102/ق

منبع: روابط عمومی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات