۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۲۷۹۲
مدیر کل بنیاد حفظ آثار استان مازندران خبر داد؛

تدوین کتاب جامع نقش روحانیت مازندران در دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران از تدوین کتاب جامع نقش روحانیت مازندران در دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این کتاب جامع خاطرات شفاهی روحانیان رزمنده که در قید حیات هستند درج خواهد شد.
مدير کل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، عبدالله ملکی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران امروز در نشست هماهنگی تدوین کتاب جامع شهدای روحانی استان با اشاره به جمع آوری آثار، دست نوشته، خاطرات و زندگینامه  341 نفر از شهدای روحانی استان، گفت: به زودی این آثار به یک کتاب فاخر و ارزشمندی تبدیل خواهد شد.

 

وی در ادامه سخنان خود همچنین از تدوین کتاب جامع نقش روحانیت مازندران در دفاع مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: در این کتاب جامع خاطرات شفاهی روحانیان رزمنده که در قید حیات هستند درج خواهد شد.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان این که علاوه بر تدوین و چاپ این کتاب، همچنین تدوین کتاب تاریخ شفاهی برخی روحانیان رزمنده شاخص استان نیز به صورت اختصاصی آغاز شده است، افزود: این کتب تنها بخشی از آن نقش ارزشمند روحانیت در دفاع مقدس است که  قرار است تدوین شود.

 

ملکی با اشاره به این که ستاد تدوین نقش مازندران در دفاع مقدس چند ماه است که فعالیت خود را در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در این ستاد نقش همه دستگاه های اجرایی استان در هشت سال دفاع مقدس در حال بررسی و کتاب آن در حال تدوین است که امیدواریم در یک دوره دو الی پنج ساله حدود 130 عنوان کتاب در خصوص نقش یگان های مختلف نظامی، سازمان ها و دستگاه های اجرایی، مردم و شخصیت های اثرگذار در دفاع مقدس تدوین خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود روحانیت را پرچم دار حرکت های انقلابی معرفی کرد و با بیان این که این قشر تأثیر گذار جامعه اسلامی همواره در عرصه های مختلف نقشی تعیین کننده داشته است، افزود: هشت سال دفاع مقدس نیز تنها جلوه ای از حضور روحانیت در حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی بود.

 

سردار ملکی با بیان این که بی شک نقش روحانیت در طول هشت سال دفاع بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: گواه این مدعا خیل شهدای آنان است که در مقایسه با دیگر اقشار از بیشترین تعداد برخوردار است.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ادامه داد: طلاب و روحانیان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل نه تنها با مزدوران رژیم بعث جنگیدند، بلکه دلدادگان راه ولی فقیه را به سرچشمه خورشید معرفت و معنویت رهنمون ساختند.

 

وی با با بیان این که هشت سال دفاع مقدس همراهی روحانیت و ملت را در لحظات سخت و دفاع از تمامیت و استقلال کشور را به نمایش گذاشت، گفت: علما و روحانیت در تاریخ پر فراز و نشیب گذشته همواره مدافع حقیقی اسلام ناب و انقلاب بوده و هستند.

 

سردار ملکی با بیان این که پشتیبابی معنوی روحانیت در دوران دفاع مقدس نقش بسیار اثرگذاری در افزایش روحیه رزمندگان اسلام داشت، افزود: روحانیت اصیل شیعه در صد سال اخیر همواره پیشگامی خود را در دفاع از آرمان ها و ارزش های اصیل اسلامی و ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی های قدرت های استکباری و استعماری نشان دادند.

 

وی با اشاره به این که همگامی روحانیت با رزمندگان و آحاد جامعه در هشت سال دفاع مقدس بار دیگر بر کارآمدی و نقش آفرینی این قشر اثرگذار جامعه دینی افزود، تصریح کرد: شوق جهاد و دفاع از آرمان های اصیل دینی همواره در چهره روحانیت اصیل شیعه موج می زند.

 

سردار ملکی با اشاره به این که روحانیت همراه با مردم در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل حضوری بسیار اثرگذار داشت، ادامه داد: تبیین خدمات و نقش آفرینی‌های روحانیت در دفاع مقدس برای جامعه امروز بیش از پیش ضروری است.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران  با بیان این که حضور روحانیت در جبهه‌های جنگ به شیوه رزمی تبلیغی بوده است، ادامه داد: کلام نافذ و شیوای روحانیت سنگرهای خط مقدم را به مسجد و کلاس درس احکام و مفاهیم دینی تبدیل کرده بود. /950/203/ب2

ارسال نظرات