۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۳۰۲۸۱۸
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ازنا خبر داد؛

فعالیت 50 مبلغ به مناسبت دهه پایانی ماه صفر در ازنا

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ازنا گفت: به مناسبت ماه صفر و برگزاری مراسم اربعین حسینی 50 مبلغ خواهر و برادر در نقاط شهری و روستایی این شهرستان مشغول فعالیت هستند.
اعزام مبلغ

حجت‌الاسلام حشمت الله بیاتیان رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ازنا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مسأله اربعین و اقامه عزا برای سالار شهیدان در این روز از جایگاه والایی برخوردار است.

 

وی با بیان این که به مناسبت برگزاری مراسم اربعین حسینی در شهرستان ازنا 50 مبلغ در این شهرستان فعالیت می کنند، افزود: روحانیان در دهه آخر ماه صفر و اربعین با حضور خود گرما بخش محافل و سوگواری حسینی هستند.

 

حجت الاسلام بیاتیان تبیین قیام عاشورا، بیان مصائب اهل بیت(ع)، بصیرات افزایی دینی و اقامه اعمال مرتبط با اربعین حسینی از مهم ترین فعالیت های روحانیان اعزامی در اربعین حسینی بیان کرد.

 

وی افزود: به همت روحانیان اعزامی، بومی طرح هجرت و مبلغان مستقر در دهه آخر صفر امسال 100 جلسه سخنرانی در این شهرستان برگزار می‌شود.

 

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ازنا با اشاره به آمادگی 120 هیأت مذهبی در برگزاری مراسم اربعین گفت: 100 برنامه فرهنگی تبلیغی به مناسبت اربعین حسینی با همکاری هیأت های مذهبی، کانون های فرهنگی مساجد و مؤسسات قرآنی برگزار می شود.

 

وی عنوان کرد: حضور مبلغان در اجرای برنامه های دهه آخر ماه صفر در راستای ارتقا کیفی برنامه‌های عزاداری امری بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام بیاتیان هدف از اجرا شدن برنامه های دهه آخر ماه سفر را ترویج فرهنگ حسینی(ع)، تبیین اهداف والای نهضت عاشورا و اهمیت مناسبت‌های این دهه بیان کرد.

 

وی تشریح فلسفه و اهمیت اربعین حسینی، تبیین سیره زندگانی حضرت پیامبر اکرم(ص)، حضرت امام حسن(ع) وحضرت امام رضا(ع)، تجمع بزرگ هیأ های مذهبی در اربعین حسینی(ع) و 28 صفر و برگزاری گفتمان های دینی را از دیگر برنامه های دهه آخر ماه صفر عنوان کرد.

 

برگزاری 10 گفتمان دینی در ماه صفر

رییس تبلیغات اسلامی ازنا بیان داشت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر 10 گفتمان دینی در مساجد، مدارس، حوزه علمیه و دانشگاه های لرستان با حضور مبلغان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به استقبال جوانان شهرستان ازنا از گفتمان های دینی، هدف از برگزاری گفتمان های دینی را اشاعه ارزش های دین مبین اسلام در جامعه و آگاه سازی مردم به ویژه نسل جوان بیان کرد./9459/302/ب3

ارسال نظرات