۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۳۰۳۲۵۲
آیت الله نمازی:

سپاهیان عاشورا هیچگاه منزوی نمی شوند

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: امام خمینی(ره) جهاد و فرهنگ عاشورا و انقلاب را به ملت ایران تعلیم و آموزش داد و این راز و رمزی دارد که رادارهای دشمنان اسلام توان دریافت آن را ندارند که سپاهیان عاشورا هیچگاه منزوی نمی شوند و همیشه سرزنده و سرحال و پابه رکاب هستند.
آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه دركاشان آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه دركاشان آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان، شامگاه سه شنبه در دیدار با اعضای کاروان پیاده اربعین بصیرت حسینی کاشان تأکید کرد: فرهنگ عاشورا و تفکر عاشورا در حال توسعه است و یکی از دلایل پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس فرهنگ عاشورا بود چون رزمندگان اسلام فرهنگ کربلا و عاشورا را در دانشگاه امام حسین(ع) آموزش دیده و تمرین کرده بودند و با عشق به امام حسین(ع) روانه جبهه شدند.

 

وی با اشاره به این که فرهنگ عاشورا بر خلاف فرهنگ های دیگر که تنبل پرور است، مجاهد پرور است، گفت: کسی که حسینی است تحمل همه مشکلات و سختی ها را دارد.

 

آیت الله نمازی گفت: اگر شیعه و غیر شیعه با پای تاول زده راهی کربلا می شوند برای این است که در فرهنگ عاشورا و کربلا آموزش دیده اند، از این رو ارزیابی و تحلیل و تفسیر واقعه عاشورا وکربلا گسترده و دارای کُدهایی است که باید منتظر ماند تا به مرور زمان این کُدها و راز و رمز آن کشف شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که گریه بر امام حسین(ع) سیاسی است، گفت: فرهنگ عاشورا در برابر ظلم و ظالم مجاهد پرور است و همانگونه که امام حسین فرمود هیات منا الذله این شعار مردم ایران در آغاز انقلاب بود که گفتند زیر بار ستم نمی رویم.

 

آیت الله نمازی تأکیدکرد: اتفاقات عاشورا خیلی عمیق است و فکر و عقل و دانش ما قدرت و توان بازگشایی اسرار آن را ندارد از این رو باید به مرور زمان راز و رمز آن  توسط بزرگان و علما باز شود.

 

وی، درک و فهم ماجرای شهادت امام حسین(ع) را موضوعی ظریف و دقیق و غیر قابل فهم برای برای انسان های عادی دانست و افزود: معامله بین امام حسین(ع) و خدا به دلیل اسرار زیادی که درعاشورا و کربلا و قیام امام حسین(ع) و شهادت فرزندانش، برادرزادگانش خواهر زادگانش است  یکی از مسائلی است که اهل دنیا آن را درک نمی کنند حتی ممکن است برخی از خواص نیزآن را درک نکنند.  

 

نماینده ولی فقیه درکاشان با اشاره به این که  امام حسین(ع) همه دار و ندارش را در راه خدا داد، گفت: خداوند نیز در برابر جهاد و ایثار و از خود گذشتگی و فداکاری امام حسین  هرچه دارد به امام حسین(ع) داده است.  

 

به گفته وی، نام امام حسین و پنج تن خمسه طیبه مفتاح هر مشگلی است به طوری که  اگر از زبان صادق و خالصی اسامی پنج تن بر هر مشکلی خوانده شود تمامی گره ها گشوده می شود.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: حضرت آدم هنگامی که جبرئیل اسما خمسه را به او تعلیم داد، فرشتگان دست تسلیم را بالا بردند، حضرت آدم از جبرئیل سؤال کرد اسم پنجم کیست ، جبرئیل سؤال کرد چطور، گفت وقتی این اسم برده می شود قلب من می شکند نمی دانم چرا و راز و رمز آن چیست ، جبرئیل برایش توضیح داد این نوه پیامبر خاتم آخرالزمان محمد مصطفی است و ماجرای این است که او در راه خدا همه چیزش را داد.

 

وی افزود: خداوند مشتری بندگانش است و جنس معیوب واسقاطی و کالای بنجل نمی خرد، از این رو خدا مشتری امام حسین(ع) بود و امام حسین همه چیزش را در راه خدا داد و خدا هم هرچه داشت دنیا و آخرت را به امام حسین داد.

 

امام حسین فاتح کره زمین خواهد بود

به گفته وی، بنی امیه و بنی عباس، خیلی توطئه و تلاش کردندکه تاریخ، عاشورا را فراموش کند تا نسل های آینده  از واقعه کربلا و عاشورا بی خبر باشند و امام حسین فاتح کره زمین خواهد بود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آورشد: ابرقدرت های غرب و شرق، صهیونیست جهانی و آمریکا با ایجاد اسلام هراسی در جهان تلاش کردند  نور اسلام که جلوه اش نور امام حسین(ع) است را خاموش کنند اما نخواهند توانست چون هر سال  محرم و صفر نسبت به سال قبل آن اتفاقات جدیدی را شاهد هستیم.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که برای هریک از شهدای کربلا کد مخصوصی درجهان رمزگشایی شده است ، از برگزاری جهانی شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه از ماه محرم در سراسر جهان به عنوان یکی از این کد ها نام برد و افزود: یکی از پیام های برگزاری  جهانی شیرخوارگان حسینی این است که علی اصغر برای خودش دارای تشکیلاتی در جهان است که در اولین جمعه از ماه محرم شیرخوارگان جهان با او بیعت می کنند و با همین تفکر بزرگ می شوند.

 

به گفته وی امسال، مراسم مشابه شیرخوارگان حسینی برای علی اکبر آغاز شده است و در ادامه نیز برای دیگر شهدای کربلا، حضرت ابوالفضل العباس، قاسم ابن الحسن، طفلان مسلم نیز برگزار خواهد شد.

 

عضو مجلس خبرگان گفت: هریک از یاران و اصحاب و فرزندان امام حسین(ع) برای خودشان یک حکومت راه اندازی می‌کنند و عده زیادی نیز در سراسر دنیا در صفحات نورانی پرونده آنها ثبت نام می کنند و در ادامه نیز بانوان مسلمان به پیروی از حضرت زینب برای خودشان برنامه خواهند داشت و این روند ادامه خواهد داشت.

 

کاروان های پیاده روی اربعین به نیابت از امام زمان و ائمه معصومین و شهدا زیارت کنند

آیت الله نمازی در ادامه خطاب به زائرین کربلا گفت: کاروان های پیاده روی اربعین به نیابت از امام زمان(عج) و ائمه معصومین، شهدای دفاع مقدس، فاطمه زهرا، پدرو مادر و ارحام، پدران و مادران شهدا زیارت کنند و به جای خود برای دیگران دعا کنند که دعا برای دیگران باعث مستجاب شدن دعا است.   

 

وی با تأکید بر این که کاروان های پیاده روی کربلای معلی هنگام زیارت، برای خودشان زیارت نکنند، گفت: کسانی که توفیق پیاده روی اربعین و زیارت حرم امام حسین و عتبات عالیات را دارند به نیابت از امام زمان ائمه معصومین، شهدای دفاع مقدس، فاطمه زهرا، پدرو مادر و ارحام، پدران و مادران شهدا زیارت کنند.

 

وی افزود: این توفیق و این تحفه آسمانی که خداوند نصیب شما دوستان و همراهان شما درکاروان پیاده روی اربعین عطا کرده است نعمت مجهولی است که با معیارهای مادی دنیایی قابل شناسایی نیست و در دنیا ناشناخته باقی مانده است.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که، توفیق زیارت اباعبدالله الحسین یک تحفه آسمانی است که خداوند نصیب 124 پیامبر کرده است، یاد آورشد: در روایات است کسی که به زیارت امام حسین مشرف می شود، انبیاء الهی با او مصافحه می کنند.

 

تمام حالات و لحظات سفر پیاده روی اربعین  باید ذکر باشد

وی افزود: شما کاروان پیاده روی کربلای معلی این افتخار را دارید که از مکتب عاشورایی حرکت می کنید که امام خمینی(ره) باب جهاد و فرهنگ کربلا و عاشورا و انقلاب را به ملت ایران تعلیم و آموزش داد و این راز و رمزی دارد که رادارهای دشمنان اسلام توان دریافت آن را ندارند که سپاهیان عاشورا هیچگاه منزوی نمی شوند و همیشه سرزنده و سرحال و پابه رکاب هستند.

 

آیت الله نمازی گفت: در برنامه پیاده روی کربلای معلی سعی کنید تمام حالات شما منور به نور ذکر باشد و هیچ نقطه خالی به غیر ذکر خدا نداشته باشد چرا که روایت است روز قیامت پرونده اعمال که باز می شود برخی صفحات آن سیاه است که این صفحات سیاه پرونده اعمال، گناهان است و صفحات نورانی اعمال خیر انسان است و برخی صفحات نیز خالی است که این صفحات هدر دادن عمر است.

 

به گفته وی، تمام حالات و لحظات پیاده روی کربلای معلی باید ذکر باشد و ذکر تنها به زبان نیست، بلکه منظور توجه قلب است چون پایگاه و قرارگاه مرکزی و فرماندهی انسان قلب است باید به یاد خدا و متوجه خدا باشد حتی اگر بر زبان آورده نشود ذاکر است.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان، در ادامه قرائت زیارت عاشورا با صد صلوات توسط زائرین کربلا را مظهر تولی تبری دانست و افزود: از دیگر اذکاری که توصیه شده است  استغفار است چون خداوند مستغفران را دوست دارند وخواهد بندگانش طلب عفو و بخشش‌کنند.  

 

کاروان پیاده کربلامعلی بصیرت حسینی کاشان با 350 نفر عازم کربلای معلی می شود

مهدی شجری مسؤول کاروان پیاده روی بصیرت حسینی کاشان نیز گفت: کاروان پیاده روی کربلامعلی کاشان سال گذشته 350 نفر و امسال نیز همین تعداد عازم کربلا هستند گفت: از این تعداد 180 نفر از شهرستان کاشان و مابقی از شهرهای کرمان، رشت، لاهیجان، قم، اهواز و اندیمشک هستند که به کاروان ملحق می شوند.

 

وی با اشاره به این که در جمع کاروان پیاده روی کربلای معلی کاشان پدران و فرزندان شهدا نیز حضور دارند افزود: هر یک از زائرین کاروان پیاده روی کربلای معلی کاشان یک پرچم به دوش دارند که مزین به نام علمای کاشان و یا شهدای دفاع مقدس است به طوری که هنگام پیاده روی حضور شهدا را کنار خود احساس می کنیم.

 

شجری اجرای برنامه های فرهنگی در مسیر پیاده روی را مهم قلمداد کرد و گفت: ختم صلوات و صلوات کبیره از اولین روز حرکت کاروان پیاده روی کربلای معلی صلوات برای امام زمان تا روز شانزدم سفرکه ختم صلوات برای ابوالفضل العباس خواهد بود ادامه خواهد داشت.

 

وی توزیع تصاویری از آستان مقدس امام رضا(ع)، فاطمه معصومه(س) و علی بن باقر(ع) و همچنین ارتباط با موکب دارها و روسای هیات مذهبی برای اتصال با ملت عراق را از دیگر برنامه های فرهنگی کاروان پیاده روی کربلای معلی کاشان اعلام کرد.

 

شجری، معرفی فرهنگ شیعه ایران به شیعیان عراق ، ابلاغ پیام دوستی شیعیان ایرانی به برادران شیعه عراق و پیام انقلاب اسلامی و مقاومت برابر دشمنان اسلام را از مهمترین اهداف کاروان پیاده کربلای معلی بصیرت حسینی اعلام کرد.

 

وی یاد آورشد: کاروان پیاده روی بصیرت حسینی کاشان حرکت خود را از جمعه 29 آبان ماه جاری با حضور در نماز جمعه کاشان از مصلی بقیه الله الاعظم کاشان کاشان آغاز خواهد کرد و در مسیر یکهزارو 100 کیلومتری خود ابتدا در قم بعد از زیارت حضرت معصومه (س) سفر خود را به طرف اراک و از آنجا به سمت اندیشمک و بستان و چزابه ادامه خواهد داشت و از چزابه وارد خاک عراق خواهد شد. /1307/پ201/ج1

ارسال نظرات