۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۳۰۳۴۱۹
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح:

میزان وقوع جرم در یگان‌های مختلف نیروهای مسلح هر سال روند کاهشی دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان این که میزان وقوع جرم در یگان های مختلف نیروهای مسلح هر سال روند کاهشی دارد، گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور برای کاهش و پیشگیری از وقوع جرم در بین نیروهای خود دو قالب پیشگیری بومی و ملی را در برنامه دارد.
حجت الاسلام رمضان علي صالحي، مديرکل پيشگيري از وقوع جرم و عفو و بخشودگي سازمان قضايي نيروهاي مسلح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام رمضان علی صالحی مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح، عصر امروز در بیست و دومین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که این استان از نظر پاک بودن نیروهای مسلح در سطح کشور رتبه دوم را دارد، افزود: نیروهای مسلح چهارمحال وبختیاری در بین 31 استان کشور از لحاظ پایین بودن میزان جرم و جنایت در بین نیروهای مسلح کشور کمترین میزان جرم را دارد.


وی با بیان این که میزان وقوع جرم در یگان های مختلف نیروهای مسلح هر سال روند کاهشی دارد، اظهار داشت: سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور برای کاهش و پیشگیری از وقوع جرم در بین نیروهای خود دو قالب پیشگیری بومی و ملی را در برنامه دارد.


حجت الاسلام صالحی افزود: در برنامه پیشگیری بومی با توجه به جرائم استان و منطقه و ملی براساس جرائم ملی، طرح های پیشگیری اجرا می شود.


وی فرار نیروهای سرباز هنگام خدمت سربازی را به عنوان یکی از جرائم نیروهای مسلح عنوان کرد و ابراز داشت: بخشی از مشکل مربوط به مشکلات مالی و اقتصادی و بخشی مرتبط با انگیزه خدمت در سربازان است.

 

حجت الاسلام صالحی فرار سربازان وظیفه از خدمت سربازی را به دلایلی همچون بعد مسافت استان از محل خدمت و دوری از خانواده دانست و تأکید کرد: تبلیغات سوء پیرامون خدمت سربازی در امر فرار سربازان بی تأثیر نیست که لازم است نگاه تقدس‌آمیز به سربازی فراگیر شود.


مدیرکل عفو و پیشگیری از وقوع جرم در سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: فرماندهان باید در حد توان نسبت به رفع نیازهای سربازان از طریق مشارکت در محل شکایت و انتقاد، تلاش کنند.


این مقام مسؤول بر پیشگیری از وقوع جرم پیش از ارتکاب به آن و نهادینه کردن آن در سطح جامعه تأکید کرد.


به گزارش رسا، بیست و دومین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم درنیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری، عصر امروز با حضور اعضای شورای قضایی و انتظامی استان و کشور در شهرکرد برگزار شد.
/9457/202/ب3

 

ارسال نظرات