۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۳۰۳۵۸۷
استاد حوزه علمیه:

صدور حکم اعدام شیخ نمر، ظالمانه و به‌ دور از ارزش‌های انسانی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: صدور حکم اعدام شیخ نمر، بسیار ظالمانه و به ‌دور از ارزش‌های انسانی و حریت است و دولتمردان عربستان این حکم را صادر کردند تا بر بی‌کفایتی خود در مسأله حج، شکست‌های پی ‌در پی در یمن و همچنین اختلافات درونی خود سرپوش گذارند.
شيخ نمر
صدیقه مهدیان پور، استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به تبعات اجرای حکم اعدام شیخ نمر، برای عربستان سعودی و حکام این کشور، گفت: عربستان به دنبال تحقق اهداف سیاسی خود است، اما اجرای این حکم نه ‌تنها او را به مقصود خود نمی‌رساند بلکه دارای تبعاتی جبران‌ناپذیر برای حکومت سعودی خواهد بود.
 
 
وی افزود: بسیج جهان اسلام علیه حکام سعودی، عدم آرامش در عربستان، رشد و بیداری شیعه عربستان و اعمال حرکت علیه سعودی، تشکیل هسته‌های مقاومت و اتحاد شیعه و اهل سنت که به نفع عربستان سعودی نبوده و آرامش حکام آنجا را از بین خواهد برد، ازجمله این تبعات است.
 
 
استاد حوزه ضعف و درماندگی آل سعود را دلیل مطرح کردن این مسأله دانست و اظهار داشت: دولتمردان عربستان، در این زمان که ملت‌های مسلمان از آن‌ها انزجار دارند، حکم اعدام شیخ نمر را صادر کردند تا بر بی‌کفایتی خود در مسئله حج، شکست‌های پی‌درپی در یمن و همچنین اختلافات درونی خود سرپوش گذارند.
 
 
مهدیان پور ادامه داد: آل سعود با مطرح کردن این مسأله، به دنبال تحقق اهداف سیاسی خود از جمله فشار بر شیعیان و گرفتن امتیاز از آن‌ها و سرکوب هر گونه اعتراض و حرکت مخالف با حکومت است، شاید بتواند از این طریق اتحاد داخلی را برقرار و اذهان عمومی، جامعه بشری و سیاستمداران را از پرداختن به مسائل اصلی مثل کشتار مردم در سوریه، یمن، افغانستان و پاکستان منحرف کند.
 
 
وی با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر با مفاهیمی مانند حقوق بشر و تروریسم، کار ضد اخلاق و ضد حقوق بشری انجام می‌دهند، تصریح کرد: امروزه این ظاهرسازی نمی‌تواند مردم جهان و به ویژه مردم بیدار جمهوری اسلامی ایران را فریب دهد و نقض حقوق بشر، از سوی آمریکا و غرب در همه جای جهان دیده می‌شود؛ آن‌ها نه ‌تنها با تروریسم مبارزه نمی‌کنند، بلکه خود به وجود آورنده آن بوده و گروه‌هایی مانند داعش و غیره دست‌پرورده خود این دستگاه‌ها هستند.
 
 
استاد حوزه خاطرنشان کرد: مدعیان حقوق بشر و غرب، زیر سلطه آمریکا و صهیونیسم به دنبال خودکامی تروریسم و ایجاد ظلم جهانی هستند و در سایه مبارزه با تروریسم کار تروریسمی انجام می‌دهند.
 
 
مهدیان‌پور ابراز داشت: صدور حکم اعدام شیخ نمر، بسیار ظالمانه و به‌دوراز ارزش‌های انسانی و حریت است، بنابراین از دولت و دستگاه‌های دیپلماسی انتظار می‌رود، با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورا و حمایت از مظلوم در مقابل ظالم، در این زمینه برخوردی جدی و مقتدرانه داشته باشند و همچنین با ارسال شکایت به کمیسیون ها و دستگاه‌های سیاسی جهان و سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر، مسئله را پیگیری نموده و آن را محکوم کنند.
 
 
وی تأکید کرد: اگر خدای ‌ناکرده این حکم اجرایی شود، مسلمانان نه ‌تنها در عربستان بلکه در هیچ جای دنیا در امان نبوده و دشمن جسورتر می‌شود؛ بنابراین امروز سکوت کردن برای رسانه‌های انقلابی، جنبش‌های دانشجویی و سایرین جایز نیست، بلکه باید وارد عمل شوند و با موضع‌گیری خود و جریان سازی محکم رسانه‌ای، این حکم را محکوم کنند.
 
 
استاد حوزه ادامه داد: دولت عربستان و سازمان ملل این هشدار ملت‌ها را جدی بگیرند که با اجرای این حکم، منافع آن‌ها در سایر کشورها به خطر خواهد افتاد.
 
 
مهدیان پور به وظیفه علما، نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام اشاره کرد و افزود: علما نیز با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورا و یاری مظلوم و با تأسی از حضرت زینب(س) به روشنگری و آگاهی‌بخشی مردم در این زمینه بپردازند و علاوه بر تأکید بر اینکه حرکت این عالم شیعی جرم سیاسی نبوده، بلکه دفاع از حقوق شهروندی یک ملت است، در جهت اتحاد مردم و علمای شیعه و اهل سنت در این زمینه تلاش کنند و از نوشتن بیانیه، مقاله، کتاب و ارسال شکایت به مجامع بین‌المللی، دریغ نکنند./846/302/ب2
ارسال نظرات