۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۳۰۳۷۱۷
کارشناس مسائل دینی:

رعایت ادب شرط بهره‌مندی از مجالس اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اصغری حسامیه گفت: ما باید یاد بگیریم که چگونه ادب را یاد و رعایت کنیم کسانی که با ادب باشند از مسیر امام حسین(ع) و دیگر امامان خارج نمی‌شوند.
حجت الاسلام عليرضا اصغري حساميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه، شب گذشته در سوگواره «سه‌ساله‌های حسینی» که در بیت الرقیه(س) زاهدان برگزار شد، گفت: کسی که به مجالس اهل بیت بی‌احترامی کند به مقامی نمی‌رسد.

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: ما باید به اهل بیت و مجالس آنان احترام بگذاریم اگر با اهل بیت باشیم، به مقام‌های عالی می‌رسیم و الا از نظر اهل بیت خارج می‌شویم.

 

وی بیان کرد: ما باید یاد بگیریم که چگونه ادب را یاد و رعایت کنیم کسانی که با ادب باشند از امام حسین(ع) و دیگر امامان خارج نمی‌شوند.

 

حجت الاسلام اصغری حسامیه اظهار داشت: تصاویری که در بازار برای اهل بیت ساخته‌اند اصلا در شأن آنان نیست ولی ما حتی نباید همین تصاویر را در جایی ناپاک قرار دهیم.

 

وی تأکید کرد: ما در روزه ها و نماز ها باید ادب را رعایت کنیم نماز را با احترام بخوانیم و در پایان از خدا طلب دعای خیر کنیم هر چقدر انسان با ادب تر باشد منفعت بیشتری نصیبش می‌شود.

 

کارشناس مسائل دینی افزود: بهترین عادت امامان ما این بود که بیشتر گریه می‌کردند اگر اشک ما خشک شده است بدانیم که دلهای ما سنگ شده است و گناه زیاد شده است.

 

وی با اشاره به ارزش اشک خاطرنشان کرد: بهترین انسان‌ها کسانی هستند که شب ها برای خدا گریه می‌کنند و کسانی که برای امام حسین گریه می‌کنند.

 

حجت الاسلام اصغری حسامیه ابراز داشت: پیامبر(ص) کسانی را دوست دارد که ساده باشند ما باید در زندگی از خود گذشتگی کنیم، بهترین ها کسانی هستند که برای خطای دوستانشان دلیل بیاورند./831/203/ب2

ارسال نظرات