۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۳۰۳۹۶۴
خطیبان جمعه برزیل:

داعش جنایتکار نماینده اسلام نیست

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه مساجد برزیل در خطبه‌های نماز جمعه تأکید کردند: داعش جنایتکار نماینده اسلام نیست و هیچ دین و آیینی اعمال این گروهک تروریستی را تأیید نمی‌کند.
علماي برزيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد رزق تقی‌الدین، رییس شورای مشایخ برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: محور خطبه‌های نماز جمعه دیروز در برزیل بر تقدس زندگی انسان و تحکیم اصول همزیستی مسالمت‌آمیز تمرکز داشت.

 

خطیبان جمعه مساجد برزیل در خطبه‌های دیروز، 29 آبان‌ماه، اظهار کردند: دین اسلام کشتار مردم بی‌گناه را حرام کرده و بر حفظ حرمت انسان‌ها در حالت زندگی و مرگ تأکید دارد.

 

ائمه جماعات برزیل با اشاره به هم‌زیستی پیامبر(ص) با مسیحیان و یهودیان تأکید کردند: اسلام بر احترام به ادیان دیگر تأکید دارد و در همین راستا، پیامبر گرامی اسلام به مسیحیان نجران اجازه داد تا در مسجد نماز بخوانند.

 

خطیبان جمعه مساجد برزیل در ادامه با محکوم‌کردن جنایت‌های «داعش» که به نام اسلام انجام می‌شود، تأکید کردند: این سازمان جنایتکار نماینده اسلام نیست و هیچ دین و آیینی اعمال آن را تأیید نمی‌کند.

 

خطیبان جمعه برزیل اعلام کردند: مسلمانان برزیل که برای ساخت کشورشان تلاش می‌کنند، از هر عمل تروریستی ابراز انزجار و نفرت کرده و همواره مردم را به صلح و دوستی دعوت می‌کنند.

 

بنا بر این گزارش، شورای عالی امور اسلامی و ائمه مساجد برزیل، شورای اسلامی اروپا و شورای اسلامی آمریکای شمالی تصمیم گرفته بودند که خطبه نماز جمعه دیروز یکپارچه بوده و به تقدس زندگی انسان و تحکیم اصول همزیستی مسالمت آمیز به منظور حفظ مفاهیم اسلام حقیقی همانطور که در سنت پیامبر(ص) آمده است، دعوت کند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات