۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۳۰۳۹۷۸
مسؤول بین‌الملل مؤسسه دارالاعلام خبر داد؛

حمایت از پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های حوزوی و دانشگاهی در جهت وحدت اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ارتباطات و بین الملل مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت با تشریح فعالیت‏های این مؤسسه گفت: نقد وهابیت سلفی و تندرو، هدف تخصصی مؤسسه دارالاعلام است که از سال 1389 با اشرافیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی فعالیت می کند.
حجت الاسلام موسوي نسب مسؤول ارتباطات و بين الملل مؤسسه دارالاعلام

حجت الاسلام سید محمد علی موسوی نسب، مسؤول ارتباطات و بین‌الملل مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح فعالیت‏های مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت پرداخت و اظهار داشت: نقد وهابیت سلفی و تندرو، هدف تخصصی این مؤسسه است که از سال 1389 با اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی تأسیس شده و فعالیت‌های چشمگیری داشته است.

 

حجت الاسلام موسوی نسب ابراز کرد: همکاری در کمیته علمی کنگره خطر جریان‏های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام که از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد را می توان از فعالیت‌های اساسی این مؤسسه عنوان کرد.

 

وی به آثار این مؤسسه اشاره کرد و گفت: مجله سلفیت پژوهی و مجله علمی ترویجی سراج منیر، دو اثر مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) است که در غرفه مطبوعات بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و رسانه‏های کشور نیز ارائه شده بود.

 

مسؤول ارتباطات و بین‌الملل مؤسسه دارالاعلام وابسته به مدرسه اهل بیت(ع) اظهار داشت: حدود 53 عنوان کتاب درباره مباحث سلفیت از سوی این مؤسسه منتشر شده که علاقه‏مندان می‏توانند برای مشاهده این کتاب‏ها به سایت اینترنتی مؤسسه دارالاعلام رجوع کنند؛ سایت اینترنتی «الوهابیه» که مرکز پاسخگویی به شبهات وهابیت می‏باشد نیز زیر نظر این مؤسسه در حال فعالیت است.

 

 

 

حجت الاسلام موسوی نسب ادامه داد: برگزاری دوره‏های آمورشی و تربیتی برای طلاب سطح عالی حوزه علمیه با محوریت پاسخگویی به شبهات وهابیت که در ایام تبلیغی برای مبلغان‏ می‌تواند مفید باشد، از دیگر فعالیت‏های مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت است.

 

وی به بخش‏های مؤسسه دارالاعلام اشاره کرد و افزود: اداره ارتباطات و بین الملل، یکی از مجموعه‏های این مؤسسه است که با علما و اندیشمندان اهل سنت و شیعه ارتباط برقرار می‏کند و با نهادهای مختلف دینی و بین المللی همکاری می‏کند؛ بخش رسانه این مؤسسه، آثار و فیلم‏های تولیدی و مستند را در اختیار مخاطبان قرار می‏دهد.

 

مسؤول ارتباطات و بین‌الملل مؤسسه دارالاعلام با اشاره به ضرورت پژوهش‏های علمی حوزوی در جهت وحدت امت اسلام، خاطرنشان کرد: پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی که در زمینه وهابیت فعالیت می‏کنند یا برای تهیه پایان‏نامه نیاز به منبع دارند، می‏توانند از کتابخانه تخصصی دارالاعلام استفاده کنند؛ کتابخانه این مؤسسه در قم، خیابان شهدا(صفاییه)، نبش کوچه آمار واقع شده است./840/ت302/ف2

ارسال نظرات