۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۳۰۴۰۰۸
آیت الله شبستری:

پایگاه های بسیج نشر بیانات رهبری را جدی بگیرند/ اساس تفکر بسیجی حضور به موقع در عرصه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز اساس تفکر بسیج را حضور به موقع در عرصه های مورد نیاز دانست و گفت: پایگاه های بسیج به نشر بیانات رهبری در میان نسل جوان بپردازند.
دفتر آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز عصر امروز در دیدار با فرماندهان و پیشکسوتان بسیج و سپاه عاشورا در تبریز، با اشاره به جایگاه جهاد در راه الهی در دین مبین اسلام، اظهار داشت: بالاترین جهادها، بیان سخن حق در برابر حاکم ظالم است.


وی با بیان این‌که جهاد در راه خدا به صورت اخص در مبارزه با کفار در دین اسلام مورد توجه و تأکید قرار گرفته است، ابراز داشت: جهاد در ابعاد مختلف می تواند به کسب روزی حلال و تربیت اولاد صالح در خانواده نیز اطلاق شود.


عضو مجلس خبرگان رهبری بسیج را از ابتکارات امام راحل و برگرفته از دور اندیشی ایشان بود، افزود: بسیج یک نهاد مردمی و متشکل از شخصیت های انقلابی، متقی و طاهر است، امروز می توان به وضوح برکات  این نهاد انقلابی را مشاهده کرد.


وی اساس تفکر بسیجی را حضور در صحنه های مختلف و در بزنگاه ها بدون هیپ چشم داشتی دانست و ادامه داد: جوانان بسیجی در ایام جنگ تحمیلی با روحیه انقلابی و اعتقادات راسخ دینی در میدان نبرد حضور پیدا کردند و رشادت های بسیاری را به یادگار گذاشتند.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که بسیجی به معنای حضور و ثبت نام در نهاد بسیج نیست اگرچه این کار نیاز و مطلوب است، اظهار داشت: اکثر ملت ایران بسیجی هستند و در عرصه های دفاع از انقلاب و اسلام با احساس نیاز حضور خواهند داشت.


وی گسترش تفکر بسیجی در جهان را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: بسیجیان و جوانان متعهد امروز با حضور در نبرد نرم دشمن حضور خود را نشان می دهند و به حمایت و دفاع از اعتقادات نسل جوانان امروز به جهاد در راه خدا اشتغال دارند.


آیت الله شبستری با تأکید بر جدی گرفتن مشکلات فرهنگی، خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای مختلط و کنسرت های نامطلوب برای ایجاد نشاط در نسل جوان از مشکلات فرهنگی امروز است، شادی و ایجاد نشاط در جوانان نباید به قیمت تخریب اعتقادات آن ها باشد.


وی با بیان این‌که در عرصه بین المللی می توان با کشور های جهان به غیر از رژیم صهیونیستی و آمریکا تا زمان تداوم روحیه استکباری در این کشور، رابطه داشت، گفت: امروز دشمن به دنبال نفوذ در کشور است و باید در برابر این توطئه هوشیار بود و مقابله کرد.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر ترویج و آشنایی نسل جوانان با بیانات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: با وجود شبکه های اجتماعی و مشغولیت جوانان در ابزارهای جدید، این برعهده پایگاه های بسیج است که جوانان را با تفکرات رهبری آشنا کنند./854/202/ب2

ارسال نظرات