۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۳۰۴۰۱۸

قدردانی از امیرخانی در بخش جنبی نمایشگاه کتاب گیلان

خبرگزاری رسا ـ امیرخانی، رمان‌نویس مطرح کشور در غرفه جنبی نمایشگاه کتاب گیلان حضور پیدا کرد و قدردانی شد.
رضا اميرخاني، نويسنده رمان «جانستان کابلستان»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در چهارمین روز از یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب گیلان نشستی از سوی مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با حضور رضا امیرخانی، نویسنده رمان «جانستان کابلستان» به کوشش نهاد کتابخانه‌های استان گیلان برگزار شد.

 

رضا امیرخانی فعالیت حرفه‌ای خود را با رمان «ارمیا» شروع کرد. این رمان که برداشت آزاد وی از داستان ارمیای نبی تورات بوده در سال هفتاد و چهارو‌ پس از حدود چهارسال نگارش به چاپ رسیده و توانسته نظر مخاطبان و جامعه منتقدان را به‌سوی خود جلب کند.

 

امیرخانی در این نشست درباره ادامه فعالیت حرفه‌ای خود گفت: رمان بعدی من «بی‌وطن» نیز با استقبال کم‌نظیر مردم مواجه شد و ‌در مدت کوتاهی تجدیدچاپ شد. در مورد رمان بعدی خود که «منِ او» نام دارد، گفت: منِ او قصه‌ای راجع به یک خانواده قدیمی است که شباهت بسیار زیادی به قصه‌های مادربزرگ‌ها دارد، این رمان در سال هفتاد و هشت به چاپ رسید.

 

امیرخانی ادامه داد: هیچ رسانه‌ای مانند کتاب پا را فراتر از ابعاد زمان نمی‌گذارد و در نسل‌های مختلف آثار ماندگاری از خود برجای می‌گذارد.

 

امیرخانی ‌درباره آخرین رمان خود (قیدار) افزود: «قیدار» به روایت تهران پیش از انقلاب سعی دارد یک فتوت‌نامه جدید را ترسیم کند. فتوت‌نامه‌ها متصل کننده آیین و سنن قدیمی ما به افکار و روزمره ما هستند. مثلاً قصاب‌ها خودشان را منتسب به حضرت ابراهیم می‌دانستند که قوچ را به جای پسر خودش سربرید.

 

از امیرخانی آثار ماندگار دیگری نیز مانند «نفحات نفت» و «نشت نشا» منتشر شده است.

 

در پایان مراسم با اهدای تندیس یادبود از زحمات این نویسنده ارزشمندقدردانی می‌شود./998/د102/ق 

منبع: مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران

ارسال نظرات