۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۳۰۴۰۵۸
مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان خراسان رضوی؛

اختصاص اعتبار برای احیای ۱۰۰ قنات خراسان رضوی/ اقتصاد مقاومتی را با حمایت از اصناف و تولید ادامه می دهیم

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان خراسان رضوی گفت: در روستا برای رفع مشکل آب احیای 100 قنات اعتبار خوبی را اختصاص داده‌ایم؛ برای احیای نیروی انسانی و ازسرگیری بین 15 تا 30 میلیون تسهیلات حمایتی به اصناف و صنایع پرداخت می‌شود.
مسئول بسيج سازندگي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمد روحانی در نشست خبری که در محل سازمان بسیج سازندگی خرسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: هفته بسیج مردم در پی آشنایی با بسیج هستند و ما به‌عنوان بسیج سازندگی توانمندی بسیج را در عرصه‌های فعالیت بسیج سازندگی برای عموم مردم تشریح می‌کنیم.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان خراسان رضوی، تشریح کرد: در تشریح بسیج سازندگی باید گفت سه بخش اصلی محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی  وجود دارد که  مهم‌ترین رویکرد سردار نظری فرماندهی سپاه مام رضا (ع) و فعالیت بخش فنی سازندگی معطوف به بحث محرومیت‌زدایی می‌شود.

 

وی افزود: محرومیت‌زدایی بحث حاشیه شهر مشهد و دیگر شهرستان‌های محروم استان در دستور کار بسیج سازندگی استان خراسان رضوی استان خراسان رضوی وجود دارد و ما سعی داریم در محرومیت‌زدایی با کمک دولت محترم و قرارگاه خاتم‌الانبیا برای حذف چهره محرومیت اعتبارات مناسبی اختصاص داده‌شده است.

 

روحانی ادامه داد: حضرت علی در نامه‌ای به مالک اشتر طبقات محروم و محرومیت جامعه تأکید داشته‌اند و رهبری نیز در آخرین سخنرانی خود بر این نکته تأکید کرده‌اند که شاه‌بیت کلام ایشان حمایت از طبقات مستضعف جامعه است.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان خراسان رضوی با اشاره بر اینکه شاخص کلام رهبری است، افزود: بسیج سازندگی با 15 سال فعالیت محرومیت زدایی به کمک دولت و قرارگاه خاتم در خدمت به طبقه ضعیف جامعه فعالیت می‌کند.

 

وی به بخش عمرانی فعالیت‌های بسیج سازندگی اشاره داشت و بیان نمود: در حاشیه شهر مشهد سالن‌های صالحین و 9 دی ساخته‌شده است، در بخش مرمت و نوسازی مساجد 110 مسجد در مرحله اول احداث شد و در مراحل بعد این طرح  180 و 40 مسجد ساخته خواهد شد.

 

روحانی با اشاره به ساخت حوزه‌های علمیه در بحث محرومیت‌زدایی ادامه داد: مرمت و بازسازی مساجد به کمک مردم و هیئت‌امنای مساجد بود، به‌طوری‌که کمک‌های فنی و مصالح از سوی بسیج و ساخت از سوی مردم زمینه اجرای طرح را ایجاد می کرد.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان خراسان رضوی بابیان اینکه عمده مشکلات در روستاها به علت بحران آب است، افزود: در روستا برای رفع مشکل آب احیای 100 قنات اعتبار خوبی را اختصاص داده‌ایم ، همچنین ساخت خانه ایتام و خانه عالم از برنامه‌های دیگر محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در روستاها است.

 

وی یادآور شد: در حاشیه شهر کمک‌های نقدی و اجناس تأمین جهیزیه، کمک به افراد بد سرپرست و بی‌سرپرست انجام داده می‌شود وکه اجرای آن را با کمک مردم و بسیج ادامه می دهیم.

 

روحانی بابیان اینکه در اقتصاد مقاومتی رهبری تأکیدات فراوان داشته‌اند، بیان داشت: در بسیج سازندگی اقتصاد مقاومتی را به دو بخش تقسیم می‌کنیم که در این راستا کارگروه اختصاصی از 22 قشر متخصص تشکیل‌شده تا در عرصه های مختلف منویات مقام معظم رهبری طبق سیسات های ابلاغی کارشناسی و اجرا شود.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان خراسان رضوی گفت: هدف ما این است با توان شبکه بسیج در حل گره‌های اداری و استفاده از تجارب در صنعت وادارات نقش داشته باشیم تا مردم را در بخش‌های مختلف کمک کنیم.

 

وی با اشاره بر کمک به فروش محصولات اصناف، ابراز داشت: پرداخت وام و تحصیلات اقتصاد مقاومتی امسال در عرصه‌های 24 گانه بوده، اما رویکرد جدید کمک به اصناف و مشاغل تولیدی تا برای احیای نیروی انسانی و ازسرگیری بین 15 تا 30 میلیون تسهیلات حمایتی پرداخت شود.

 

روحانی تأکید کرد: عرصه مهم اردوهای جهادی رویکرد فرهنگی و تربیتی بود که باهدف اثر فرهنگی و تربیتی خوبی میان جوانان  مدیران و صاحبان آینده مملکت در مناطق فردا حضور یابند و در پروژه‌ها به‌عنوان نیرو انسانی به‌صورت هدفمند فعالیت داشته باشند.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت  ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی، افزود: در بخش کشاورزی، طرح همگام با کشاورز را بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی دنبال می‌کنند که مهندسین کشاورزی جهت کمک به ارتقای سطح کشاورزی حضور یافتند.

 

روحانی افزود: در بسیج مهندسین عمران، مهندسین خیر کمک به اماکن عام‌المنفعه داشته‌اند که در این طرح کمک 2200 نفر در 200 پروژه به مبلغ 5 میلیارد تومان و در بخش نظارت ساختمان‌های محرومین ارائه شد.

 

وی در ادامه تشریح برنامه‌های بسیج مهندسین عمران، گفت: جالب است در کشورهای همسایه ایران صدور خدمات فنی و مهندسی در رتبه‌های دهم حضور دارند اما مهندسین کشور ما هنوز نتوانسته دست یابد، از این رو اخیراً طرح مهندسین ایده آل 1404 مطرح‌شده تا در عرصه صدور خدمات فنی مهندسی که 11 میلیون دانش‌آموخته 4 میلیون دانشجو داریم، جایگاه بهتری کسب کنیم.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان خراسان رضوی، افزود: بسیج مهندسین در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل فعال‌شده و در بسیج مهندسین با کمک سازمان پدافند غیرعامل چک‌لیستی تهیه‌شده تا با این ابتکار فرهنگ‌سازی و ساده‌سازی بررسی ساختمان ها در حوزه پدافند غیر عامل انجام شود.

 

وی افزود: در بحث معماری اسلامی نیز در نظر داریم چک‌لیستی تهیه کنیم تا به‌راحتی میزان اسلامی بودن بناها را تأمین کنیم و اسلامی بودن بناها را تنها به اشکال قوس محدود نشود زیرا آیتم‌های معماری اسلامی فراتر از این معیارها است.

 

روحانی در خصوص فعالیت‌های بسیج سازندگی که همراه با سازمان‌های اجرایی انجام می‌شود اشاره داشت: ما متولی اجرا طرح‌های اجرایی نیستیم بلکه هدف بسیج کمک به کارآمدی نظام است ، بسیج در به بخش‌های مختلف کمک می‌کند، ازاین‌رو کار ما موازی کاری با سایر سازمان‌ها نیست.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان خراسان رضوی، در انتها عنوان داشت: برخلاف آنچه گفته می‌شود تنها بسیج مسجد در حاشیه شهر احداث نکرده و بلکه خدماتی ازجمله آموزش خانه به خانه برای جلوگیری از اعتیاد با کمک بسیج جامعه پزشکی، کمک و آموزش برای اشتغال خانگی و احداث 240 سالن صالحین از عرصه‌های دیگر بسیج سازندگی در حاشیه شهر ارائه نموده است./859/101/ب3

منبع:پایگاه اطلاع رسانی سپاه امام رضا (ع)

ارسال نظرات