شیعیان باید آگاه به مسأله رجعت باشند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در سلسله مباحث تفسیر زیارت جامعه کبیره که در مجتمع فرهنگی رضوان برگزار شد، گفت: تقرب بالقوه به واسطه ارتباط با مقرب بالفعل صورت می گیرد.
وی با تبیین عبارت «مُحتَمِلٌ بِعِلمِکُم» افزود: این عبارت در دو معنا بررسی می شود که در معنای اول یعنی متکلم از بیان این جمله اراده می کند که وجودش ظرفی برای علوم برگرفته از اهل بیت(ع) باشد و در معنای دوم یعنی متکلم با بیان این جمله اراده می کند، حمل کننده علوم اهل بیت(ع) به نسل های آینده باشد.
آیت الله مهدوی با بیان این جمله که معلم از قبل از تعلیم علمی به دیگران خودش عالم است، تأکید کرد: اعطای علوم اهل بیت(ع) به آیندگان معلول تثبیت این علوم در وجود شخص انتقال دهنده است، در غیر این صورت این علوم به طور دقیق و حساب شده به آیندگان منتقل نمی شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که پنج حق برای علم برمی شمارند، تصریح کرد: سکوت در هنگام بیان علوم، گوش فرا دادن به سخنان عالم، حفظ علم به واسطه نگارش آن، عمل کردن به علوم دریافتی و انتشار علوم، از وظایف ما در قبال علم است.
وی با بیان عبارت «مُصَدِّقٌ بِرَجعَتِکُم» گفت: مسأله رجعت اهل بیت(ع) یکی از مسائلی است که صد در صد به وقوع می پیوندد، ولی متأسفانه بسیاری از شیعیان از کیفیت این واقعه بی اطلاع هستند یا این که اطلاعات کمی دارند.
آیت الله مهدوی بیان کرد: بعد از شهادت امام عصر(عج)، رجعت اهل بیت(ع) شروع می شود و همه کسانی که کار اسلام را پایان یافته تلقی می کنند، مصداق آیه سوم سوره مائده که می فرماید«اَلیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا» می شوند.
امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: در سال شصت و نه، زمانی که امام خمینی(ره) رحلت کردند، دشمنان جمهوری اسلامی ایران خوشحال شدند در حالی که مردم عزیزمان برای تعیین جایگزین امام خمینی(ره) نگران بودند ولی با تعیین آیت الله خامنه ای به عنوان ولی فقیه در عصر روزی که امام خمینی(ره) رحلت کرده بودند، دشمنان جمهوری اسلامی ایران ناامید شدند.
وی در تبیین عبارت «مُتُقَرِبٌ بِکُم اِلَیه» افزود: همان گونه که طاهر بودن آب معلول مطهر بودن آن است، تنها اتصال به مقرب الهی، سبب قرب انسان به خداوند می شود، در بیانی دیگر تقرب بالقوه انسان به واسطه ارتباط با مقرب بالفعل صورت می گیرد./867/202/ب3