۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۳۰۴۳۱۴
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

رفتار دولت با منتقدان غیرقابل باور است/ واکنش به تحریف تاریخ اسلام از سوی برخی از مسؤولان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که ربط دهندگان مذاکرات به صلح امام حسن و ماجرای امام حسین با عمر سعد از خارج کشور تغذیه می‌شوند، از رفتار دولت با منتقدان انتقاد کرد و گفت: نباید دولت با کسانی که انتقادات به حقی را درباره مسائل کشور دارند برخورد نامناسب کند.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر دوشنبه دوم آذرماه در دومین همایش طلاب و روحانیان بسیجی حوزه‌های علمیه تهران بزرگ در مدرسه علمیه مروی، گفت: امروز باید شرایط داخلی ایران و خارجی آن‌را کاملا بشناسیم و در این راستا وظیفه‌ای سنگین بر عهده روحانیت و مردم است تا به مسایل روز آگاه باشند.

 

وی افزود: در بیانات مقام معظم رهبری فراوانی برخی از اصطلاحات دیده می‌شود که نشان از اهمیت آن موضوع دارد، برای مثال ایشان در همین چند وقت اخیر بیش از 70 بار از واژه نفوذ نام برده‌اند که نشان از اهمیت این مبحث در شرایط کنونی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در خصوص واژه نفوذ، ابراز داشت: در قرآن کریم 1500 آیه به مبحث دشمن‌شناسی اشاره دارد، ضمن این‌که 300 بار در کلام‌الله به مسأله نفوذ پرداخته شده، پدیده‌ای که پایه نفاق است و جوامع اسلامی با آن درگیر هستند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارزیابی انقلاب‌های توحیدی در طول تاریخ، بیان داشت: در طول تاریخ 4 انقلاب توحیدی رخ داده است که نخستین آن مرتبط با انقلاب حضرت نوح(ع) است، انقلاب بعدی را موسی بن عمران(ع) پایه‌ریزی کرد، سومین انقلاب را نیز ما در صدر اسلام و در زمان پیامبر داشتیم و چهارمین انقلاب نیز که در عصر حاضر رخ داد انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی ادامه داد: اگر در قرآن ما از موضوعات انقلاب‌های توحیدی و جوامع بسیار می‌شنویم به این دلیل است که خداوند می‌خواهد تا بشریت از سرگذشت این انقلاب‌ها درس بگیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در خصوص ریشه‌های انحراف در انقلاب صدر اسلام، عنوان داشت: این انقلاب پس از پیامبر از مسیر اصلی خود خارج و تبدیل به یک نظام موروثی برای امویان و عباسیان شد، در خصوص مشروطیت نیز افرادی ظهور و بروز کردند و زمینه‌ساز انحراف در مشروطه شدند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص انقلاب اسلامی ایران، تاکید کرد: به حول و قوه الهی انقلاب اسلامی ما نزدیک به 4 دهه است که سرپا ایستاده اما بقای همین انقلاب الزاماتی را می‌طلبد.

 

وی ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که در عصر حاضر رخ داد این بود که آمریکا تلاش کرد تا برای بقای خود در صحنه بین المللی تلاش کند، نظریه‌پردازان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که اگر تا سال 2025 خود را احیا نکنند به سرنوشتی همچون شوروی دچار خواهند شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در خصوص دلایل توجه آمریکا به غرب آسیا نیز، گفت: منطقه خاورمیانه 520 میلیارد بشکه نفت را به عنوان ذخیره دارد که در برابر تنها 30 میلیارد بشکه نفت آمریکا ذخیره عظیمی است، ضمن این‌که در این منطقه 1 میلیارد و 500 میلیون نفر زندگی می‌کنند که جمعیت عظیمی هستند، اما مهم‌ترین نکته این است که در خاورمیانه قدرتی به‌نام ایران وجود دارد و آمریکا به همین دلیل بسیار از این موضوع نگران است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها به دنبال توسعه اسرائیل در منطقه بودند، ضمن این‌که می‌خواستند از نفوذ ایران و خیزش ملت‌ها جلوگیری کنند، در همین راستا نیز نمی‌خواستند یک ایران قدرتمند و دارای فناوری هسته‌ای در منطقه باشد و همین کشور قدرتمند از غزه و حزب الله نیز حمایت کند.

 

وی در خصوص دکترین سیاسی آمریکا، بیان داشت: تا قبل از سال 2008 آمریکا به‌دنبال حمله مستقیم نظامی بود، پس از آن به جنگ نیابتی روی آورد و امروز نیز هدفی را دنبال می‌کند که تعامل نام دارد و در راستای همین هدف حتی بخشی از خواسته‌های ما را نیز قبول می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد: به هیچ‌عنوان هدف آمریکا در قبال ما عوض نشده است و تنها شیوه آن تغییر یافته است، اگر هم آمریکا بخشی از درخواست‌های ما را قبول می‌کند دقیقا در راستای سیاست‌های خصمانه خود آن‌را انجام می‌دهد.

 

وی در خصوص داستان تحریم نیز، بیان داشت: در قصه تحریم نیز آمریکا تلاش می‌کرد تا از فروپاشی سازمان تحریم جلوگیری کند، اما نفوذ و قدرت ایران در منطقه عاملی شد تا آن‌ها پای مذاکره بیایند، در تحلیل‌هایی نیز که امروز از خود وزارت خارجه آمریکا بیرون می‌آید به این امر اشاره شده است که ایران در کنار روسیه، چین و خود آمریکا امروز جزء ابر قدرت‌های جهان است و دیگر اروپایی‌ها در این مدار قدرت قرار نمی‌گیرند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نیات شوم آمریکا، بیان داشت: هدف آمریکا نفوذ به بازار ایران است تا تکنولوژی‌های دست چندم خود را وارد کشور ما کند و بازار ما را تحت سلطه خود در آورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: آمریکا تلاش می‌کرد تا ما اقتدار و عزت خود را مذاکره کنیم اما واقعیت اینجاست که ما در زمانی که از نظر دفاعی وضعیت مطلوبی نداشتیم از طریق معمار انقلاب گفتیم «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، چه برسد به امروز که در تمامی ابعاد در بالاترین سطح قرار داریم.

 

وی در خصوص داستان نفوذ نیز، گفت: مهم‌ترین هدف آمریکا نفوذ است، دقیقا معنای جنگ نرم نیز این است که یک ملت تحت سلطه قرار بگیرند ولی متوجه نفوذ دشمن نشوند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در طول تاریخ معاصر ما نیز شوروی با توپ و تانک سقوط نکرد، بلکه با سیاست‌های افرادی همچون اوباما که راه نفوذ را نشان دادند شوروی از هم فرو پاشید.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد: نخستین مرحله نفوذ این است که دشمن در میان تصمیم‌گیران نفوذ کند و آن‌ها متوجه این نفوذ نشوند، درست همان اتفاقی که در قضیه نفوذ در میان روزنامه‌نگاران رخ داد و پس از آن معلوم شد ادبیاتی که مذاکرات را به صلح امام حسن(ع) و مذاکرات امام حسین(ع) ربط می‌داد و از زبان برخی از مسؤولان نیز شنیده می‌شد از خارج کشور تغذیه می‌شد.

 

وی در خصوص نفوذ اقتصادی نیز، بیان داشت: باید بسیار مراقب باشیم تا از نظر اقتصادی مورد نفوذ دشمن و غرب قرار نگیریم زیرا غرب تلاش دارد تا با نفوذ در کشور ما کالاهای بنجل خود را به کشور ما وارد کند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان مطلبی در خصوص استعمار «فرانو»، تاکید کرد: استعمار فرانو برخلاف استمار «نو» و «کهنه» تلاش می‌کند تا مغزها را مورد تسخیر قرار دهد و به ما این موضوع را القا کند که ما اشتباه کردیم که با آمریکا قطع رابطه کردیم، دقیقا همین طرز تفکر را نیز ما در چند وقت گذشته از زبان برخی مسؤولان می‌شنیدیم.

 

وی با انتقاد شدید از تفکرات غلط ملی‌گرایان غریبه با دین، گفت: در طول تاریخ معاصر ما هر ضربه‌ای که به کشور وارد آمده از جانب ملی‌گرایان غیر دینی بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره القای سیاست‌های آمریکا در ایران، بیان داشت: آمریکا تلاش می‌کند تا با بزرگنمایی خود و تنفر زدایی با بحرانی جلوه دادن اوضاع کشور و تمرکز عمده بر موضوع مذاکرات به عنوان تنها راه نجات در کشور ما سیاست‌های خود را پیاده کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با انتقاد شدید از مواضع دولتمردان در قبال منتقدان، تصریح کرد: نوع رفتار دولت با منتقدان واقعا غیرقابل باور است، مگر چند روزنامه در خصوص قضیه هسته‌ای انتقاد کردند که این‌گونه دولت به‌روی آن‌ها شمشیر کشید، واقعا تعجب‌آور است که امروز بسیج و سپاه مورد هجمه قرار گرفته و نیروهای انقلابی با الفاظی مانند تازه به دوران رسیده مورد خطاب قرار می‌گیرند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه عده‌ای در کشور ما وجود دارند که کلا فراجناحی و منفعل عمل می‌کنند، واقعیت امر این است که فراجناحی بودن این معنا را دارد که من نه با امام علی(ع) هستم و نه خود را منتسب به طلحه و زبیر می‌دانم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان، گفت: عاقل هرگز از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود، در کشور ما نیز امروز دو تفکر وجود دارد، یکی که کلا همه جیز را در راه مذاکره می بیند و دیگری نیز با توکل بر خدا معتقد است راهی جز ایستادگی وجود ندارد./856/201/ب1

ارسال نظرات