۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۳۰۴۳۲۹
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله:

استفاده از ظرفیت بسیج برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام گواهی گفت: برخی به دنبال تحریف بسیج هستند و می‌گویند بسیج فقط برای دوران جنگ بود و دیگر کاری ندارد؛ وظیفه روحانیت و دیگر نهادهای فرهنگی این است که از تحریف روحیه بسیجی و محدود کردن بسیج جلوگیری کنند.
عبدالعلي گواهي نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه محمد رسول الله

حجت الاسلام عبد العلی گواهی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  با بیان این که بسیج قبل از آغاز جنگ به دستور امام خمینی(ره) شکل گرفت، خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل بسیج حفظ دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های فرهنگی، نظامی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بود.

 

وی با اشاره به این که بسیج محدود به زمان، موضوع و مکان خاصی نیست، افزود: همانطور که در 8 سال دفاع مقدس بسیج حضور فعال و گسترده‌ای داشت در بعد از جنگ هم برای بازسازی کشور تلاش کرد و این روحیه بسیجی است که سبب پیشرفت و می‌شود و باید در تمام بخش های نظام وجود داشته باشد.

 

تولیت آستان امام زاده صالح تهران داشتن روحیه بسیجی را برای دنبال کردن اقتصاد مقاومتی ضروری دانست و اظهار داشت: برخی به دنبال تحریف بسیج هستند و می‌گویند بسیج فقط برای دوران جنگ بود و دیگر کاری ندارد که در این جا وظیفه روحانیت و دیگر نهاد های فرهنگی این است که از تحریف روحیه بسیجی و محدود کردن ان جلوگیری کنند و نگذارند که این اندیشه کنار گذاشته شود.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) معتقد بود که در اسلام تهاجم وجود ندارد و در زمان غیبت فقط دفاع مشروعیت دارد، تصریح کرد: دفاع از ضروریات یک کشور است که برای حفظ تمامیت ارضی و مراقبت از خود باید همیشه آماده بود؛ حضور بسیج در میان مردم و تقویت روحیه بسیجی سبب آمادگی همیشگی مردم در برابر تجاوز دشمنان می‌شود./843/ت302/ف2

ارسال نظرات