۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۳۰۴۵۷۵
رییس ستاد اقامه نماز شهرری:

توجه به فریضه نماز لازمه بصیرت افزایی و تربیت فرزندان صالح است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز شهرری گفت: خانواده‌ها و مسؤولان باید به اقامه فریضه نماز در مدارس بسیار توجه داشته باشند تا با بصیرتی لازم فرزندانی صالح تربیت کنند چرا که در قیامت از نماز فرزندان سؤال خواهد شد.
304575 304575 304575 304575 304575 304575

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا نصرآبادی رییس ستاد اقامه نماز شهرری امروز در دیدار با اولیای مدرسه ابتدایی «علی اکبر طالبی»، با مطرح کردن بحث مهم اقامه نماز در بین دانش آموزان، گفت: نماز از واجبات دین اسلام است و به اقامه آن در مدارس باید توجه شود.

 

وی افزود: آیت الله موسوی اصفهانی در کتاب مکیال المکارم درباره امام زمان(عج) چنین بیان می‌کند؛ اگر کسی در حق امام زمان(عج) دعایی انجام دهد از جانب خداوند ده‌ها خیر نصیب شخص دعا کننده می‌شود.

 

حجت الاسلام نصرآبادی تصریح کرد: هدف خداوند متعال از رسالت 124 هزار پیامبر(ص) کامل شدن فهم و عقل مردم است تا مردم بتوانند ظرفیت درک حکومت جهانی امام زمان(عج) را داشته باشند.

 

رییس ستاد اقامه نماز شهرری بیان داشت: شناخت صفات حسن و صفات زشت از جمله وظایف شیعیان در عصر غیبت به شمار می‌رود؛ در کتاب «بهشت اخلاق» با معرفی این صفات و همچنین راهکارهای مبارزه و درمان صفات زشت و چگونگی کسب صفات حسن ذکر شده است.

 

وی ابراز داشت: استمرار شیعیان به قرائت دعای ندبه و دعای عهد در عصر غیبت از ویژگی‌های بارز مشتاقان آن حضرت به شمار می‌رود چرا که در دعای عهد آمده است روز و شب با تو تجدید عهد و پیمان می‌بندم.

 

حجت الاسلام نصرآبادی گفت: انسان باید مراقب باشد که دچار قساوت قلب نشود و یکی از عواملی که قلب انسان را قسی می‌کند ترک نماز است و در آخرت اول چیزی که از انسان سوال می‌شود نماز است.

 

وی با اشاره به احوال انسان‌های جهنمی، اظهار داشت: انسان‌هایی که به سبب انجام اعمال زشت خود در دنیا، به عذاب جهنم دچار می‌شوند در آخرت بوی تعفن می‌هند اما کسانی که اعمال شایسته انجام داده‌اند و نماز را بپا داشته‌اند ملائکه در بهشت مشتاقانه انتظار دیدار آنان را می‌برند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز شهرری در پایان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و مسؤولان باید به اقامه فریضه نماز در مدارس بسیار توجه کنند تا با بصیرتی لازم فرزندانی صالح تربیت کنند چرا که در قیامت از نماز فرزندان سوال خواهد شد./813/202/ب1

ارسال نظرات