۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۳۰۴۷۷۵
کارشناس علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی مطرح کرد؛

ضرورت آزادی هنجاری در چارچوب قوانین اسلام/ حرکت براساس نظام سرمایه‌داری غرب کشور را با چالش مواجه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این که در اسلام آزادی سیاسی به معنای وجود تساوی و تعادل برای همه افراد جامعه اسلامی در عهده داری امانت الهی است، گفت: آزادی حقیقی آزادی هنجاری بوده و جامعه آزاد، جامعه فروپاشیده از درون است.
آزادي بيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، مهدی بشارت، دکترای علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران ظهر امروز در محل تالار ابن سینا با بیان این که شکاف میان ایران و آمریکا قابل جبران نیست و در چارچوب نظام سرمایه داری ما عقب مانده هستیم، اظهار کرد: بر مبنای نظر انقلاب اسلامی ایران بازی در چارچوب نظام سرمایه‌داری هیچ گاه منجر به پیشرفت نمی شود.


وی ادامه داد: بدون شک ژاپن کشوری استعمارگری است که یکی از طرفین مبارزه در جنگ جهانی دوم بود، در طی این جنگ آمریکا با پشتیبانی از گروه متفقین ژاپن را با خاک یکسان کرد و تلاش کرد تا جهان را از نظام سرمایه‌داری منحرف کند و بسیاری از ساز و کارها در دنیای اسلام تغییر پیدا کرده است.


دکترای علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران با اشاره به معنی و مفهوم زندگی از نگاه اسلام، تصریح کرد: اسلام در مدت زمان گذشته نظام برده‌داری را ملغی کرد و برده داران را به چالش کشید، در حقیقت ما امروز زندگی اختیاری نداریم و زندگی ما را دیگران هدایت می کنند و این از برون در چارچوب رسانه ها به ما القا می شود.


بشارت با بیان این که تمام محصولات امروز ما در جیب نظام سرمایه داری تزریق می شود، خاطر نشان کرد: بسیاری از اتفاقات امروز کشور شکل و ظاهری مخرب نداشته باشند اما در حقیقت آنها برای آسایش من و شما فعالیت نمی کنند و هدف اصلی غربی ها به دنبال سرمایه سازی برای خودشان با تزریق تکنولوژی های بنجل به داخل کشور است.


وی با بیان این که سرمایه برای چرخش چرخ تولید محتاج تنوع است، تاکید کرد: هدف اصلی ما در زندگی آسایش و آرامش روحی و روانی است اما امروز غربی ها آرامش را برای ما در ابزار های مادی تعریف کرده اند و مؤلفه آسایش روحی را در زندگی مادی از بین برده اند، همچنین گاهی مردم احساس عقب ماندگی می کنند.


دکترای علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: احساس عقب ماندگی مردم بدین جهت است که هر اندازه ما در چارچوب و باتلاق فعلی بیشتر دست و پا بزنیم، بیشتر غرق خواهیم شد، همچنین همان‌گونه که در چارچوب قواعد و قوانین فرانسه حجاب نمی گنجد، در چارچوب قوانین ما نیز بی حجابی جایی ندارد.


بشارت با بیان این که در اسلام آزادی سیاسی به معنای وجود تساوی و تعادل برای همه افراد جامعه اسلامی در عهده داری امانت الهی است، گفت: حرص و طمع در همه ادوار تاریخ جایگاهی را به خود گرفته است، در حقیقت در هیچ جامعه ای آزادی مطلق رعایت نمی شود زیرا که جامعه آزاد، جامعه فروپاشیده از درون است.


وی با بیان این که آزادی حقیقی، آزادی هنجاری است، تأکید کرد: در حقیقت آزادی در چارچوب قوانین و قواعد کشور است، همچنین آزادی یک امر نسبی و در چارچوب شرایط زمانی و مکانی است، فرهنگ، آداب و رسوم و  تحصن برای هر کشور با کشور دیگر تفاوت دارد و اگر جامعه اسلامی از چارچوب های دینی خارج شد، شدیدترین برخورد با آنها صورت می گیرد./864/202/ب2

ارسال نظرات