۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۳۰۵۲۷۳
کارشناس امور روحانیت استانداری کرمانشاه:

همایش اربعین حسینی اعلام بیعت با امام عصر است/ اربعین رزمایش شیعیان جهان

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور روحانیت استانداری کرمانشاه با اشاره به استقبال پرشور مردم از اربعین حسینی، گفت: همایش اربعین حسینی اعلام بیعت با امام عصر(عج) است.
حجت الاسلام محمد صالحي

حجت الاسلام محمد صالحی، کارشناس امور روحانیت استانداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اظهار داشت: پیشینه تاریخی پیاده روی اربعین حسینی به زمان ائمه اطهار(ع) باز می‌گردد و می‌توان نخستین پیاده‌روی اربعین را به اسرای کربلا نسبت داد که در اربعین وارد کربلا شدند.

 

وی ادامه داد: در زمان ائمه اطهار(ع) حکومت‌های زمان در زمینه پیاده روی اربعین سخت‌گیری بسیاری داشتند تا جایی که گاه دست و پای زائران را قطع می‌کردند اما در هیچ زمانی معصومان زیارت اربعین را منع نکردند و این نشان دهنده تایید این حرکت از سوی امامان است.

 

حجت‌الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: اربعین حسینی سند حقانیت، پویایی و زنده بودن حرکت شیعیان در طول تاریخ است و عاملی بسیار مهم در جهت تقویت استحکام و حفظ  وحدت و انسجام میان شیعیان جهان است.

 

کارشناس دفتر امور روحانیت استانداری کرمانشاه تصریح کرد: حرکت شیعیان با توجه به سخت‌گیری‌ها و محدودیت‌هایی که برخی حکومت‌ها اعمال می‌کردند، روز به روز پر رنگ‌تر و با شور و نشاط بیشتری به سمت کربلا برگزار می شود.

 

وی بیان داشت: همایش اربعین حسینی اعلام بیعت با امام عصر(عج) است، شیعه با اربعین حسینی به رسمیت شناخته شد و به نوعی می توان گفت اربعین منشأ تحولات تارخ شیعه است.

 

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: پیاده روی اربعین بهترین فرصت برای اصلاح خود است، مؤمنان باید این فرصت ارزشمند را غنیمت شمارند، زیرا زمانی که قصد زیارت اربعین کنند هر قدم آن ها حج محسوب شده و گناهان فرد آمرزیده می شود.

 

کارشناس دفتر امور روحانیت استانداری کرمانشاه گفت: اربعین می‌تواند آعاز تحولی اساسی در فرد باشد زیرا موجب تزکیه نفس فرد شده و با ایجاد تحول در روحیات مؤمنان، آغازی دوباره و ارزشمند در دینداری و تدین افراد بر جای می گذارد.

 

وی در پایان با اشاره به مشارکت عموم مردم در برپایی موکب ها و فراهم ساختن امکانات رفاهی برای زوار، یادآور شد: اربعین رزمایش شیعیان جهان است تا آمادگی لازم را برای استقرار حکومت امام عصر(عج) در جهان فراهم سازند، اربعین تمرین از خودگذشتگی و ایجاد انسجام جهانی شیعیان است./857/302/ب2

ارسال نظرات