۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۳۰۵۴۶۵
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردل خبر داد؛

برگزاری مراسم اربعین حسینی در بیش از 60 نقطه شهری و روستایی شهرستان اردل

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردل گفت: براساس برنامه ‌ریزی ‌های انجام شده مراسم اربعین حسینی در بیش از 60 نقطه شهری و روستایی این شهرستان در مساجد، تکایا و امامزادگان با حضور پرشکوه مردم برگزار می شود.
اربعين

حجت‌ الاسلام سید حسن چراغی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تسلیت ایام اربعین حسینی و با بیان این که مراسم ایام ماه محرم با حضور پر شور سوگواران عزاداران حسینی، با شکوه خاصی در نقاط مختلف شهرستان اردل برگزار شد، اظهار داشت: برای برپایی هر چه با شکوه ترشدن مراسم سوگواری اربعین حسینی در این شهرستان برنامه ویژه ‌ای تدارک دیده شده است.

 

وی با اشاره به این که در اربعین حسینی همه مساجد، تکایا و حسینیه ‌های شهرستان اردل شاهد برگزاری مراسم سوگواری است، تصریح کرد: بر اساس برنامه ‌ریزی ‌های انجام شده مراسم اربعین حسینی در بیش از 60 نقطه شهری و روستایی این شهرستان در مساجد، تکایا و امامزادگان با حضور پرشکوه مردم برگزار می شود.

 

حجت‌ الاسلام چراغی با تأکید به اهمیت روز اربعین حسینی(ع) گفت: روز اربعین حسینی مایه جاودانگی و ماندگاری نهضت امام حسین(ع) است و در این روز پرچم ظلم سرنگون و پرچم عدالت برافراشته شد و وظیفه ما این است که این روز را بزرگ بشماریم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردل، حماسه زیارت اربعین را ادامه حماسه عاشورا دانست و گفت: امید است که مقدمه حماسه ظهور باشد و هر کسی با هر نگاهی به اربعین نگاه کند می ‌تواند این پیوند را احساس کند.

 

وی با بیان این که ملت های مسلمان در روز اربعین حسینی بار دیگر عمق بصیرت و ولایتمداری خود را به جهان نشان خواهند داد، گفت: کاروان های پیاده روی اربعین حسینی مانور بصیرت، ولایتمداری، اقتدار و عمق معرفت شیعیان و سایر مسلمانان است.

 

حجت‌الاسلام چراغی با اشاره به این که جریان عاشورا مانند قرآن است، ادامه داد: آن چنان که قرآن در هر زمان برای ما تازگی دارد حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) نیز در هر زمان برای ما تازگی دارد و کهنه نخواهد شد و با گذشت هزار و چهار صد و اندی سال از نهضت حسینی ارادت مردم نسبت به امام حسین(ع) روز به روز بیشتر شده است.

 

وی ابراز داشت: امروزه دشمنان اهل بیت(ع) برای آن که بتوانند شیعیان را از بین ببرند، قصد دارند دو بال پرواز شیعیان که عاشورا و انتظار است را از بین ببرند و برای از بین بردن این دو بال پرواز، ولی فقیه که هدایت این امر در عصر غیبت امام عصر(عج) به عهده اوست را مورد هدف قرار داده اند که می طلبد نسبت به این مسأله هوشیار باشیم./9457/303/ب2

ارسال نظرات