۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۳۰۵۶۴۵
آیت الله سلیمانی:

سیستان و بلوچستان پیشانی نظام در دفاع از مکتب اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی، سیستان و بلوچستان را پیشانی نظام در دفاع از مکتب اهل بیت(ع) دانست و گفت: ما با توجه به شرایط استان باید طوری برخورد کنیم که موجبات وهن نظام فراهم نشود، مخالف زیارت عاشورا نیستیم و هیچ‌گاه وجهه شیعی خود را فراموش نمی‌کنیم، اما شرایط ایجاب می‌کند که گاهی به جای زیارت عاشورا، زیارت وارث خوانده شود.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز در آیین افتتاحیه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان و معارفه رییس این اداره که در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان برگزار شد، گفت: قرآن در خصوص ادبیات سخن گفتن دو دستور دارد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: در دستور اول، خداوند می‌فرماید سخنی را که نمی‌توانید به آن عمل کنید، بر زبان جاری نکنید اکنون که در آستانه انتخابات هستیم و کاندیداها تبلیغات خود را آغاز می‌کنند، بازار قول دادن‌ها گرم است اما باید وعده‌ای به مردم داد که عملی شود نه مانند عده‌ای که قول تک رقمی شدند نرخ سود بانکی را دادند اما از پس کار برنیامدند.

 

وی دستور دوم قرآن در خصوص سخن را سخن نگفتن عنوان و بیان کرد: خداوند به ما می‌فرماید که برخی سخنان را اصلا نباید بر زبان جاری کرد قرآن خطاب به مسلمانان فرمود برای رعایت شرایط، طوری با پیامبر سخن نگویید که یهودیان برداشت دیگری داشته باشند و شما و پیامبر را سرزنش کنند.

 

آیت الله سلیمانی ادامه داد: آیه «لا تقولوا راعنا» را باید با با امروز مطابقت دهیم روضه‌خوانی، سخنرانی، مداحی و طرح مسائل سیاسی باید با در نظر گرفتن ملاحظات و شرایط صورت گیرد.

 

وی سیستان و بلوچستان را پیشانی نظام در دفاع از مکتب اهل بیت دانست و ابراز کرد: ما با توجه به شرایط استان باید طوری برخورد کنیم که موجبات وهن نظام فراهم نشود ما مخالف زیارت عاشورا نیستیم و هیچ‌گاه وجهه شیعی خود را فراموش نمی‌کنیم اما شرایط ایجاب می‌کند که گاهی به جای زیارت عاشورا، زیارت وارث خوانده شود در این ایام نیز باید زیارت اربعین را مورد توجه قرار داد.

 

امام جمعه زاهدان با اشاره به وظایف تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی کنترل منابر، مداحی‌ها و اشعار به ویژه در مجالس حساس ملاحظات را در نظر بگیرد گاهی شخصیت‌های کشوری که به استان دعوت می‌شوند سخنانی می‌گویند که بار آن بر دوش مسؤولان بومی قرار می‌گیرد بنابراین باید با نظارت بر میهمانان خارج از استان، مصالح نظام را در نظر بگیریم.

 

وی اضافه کرد: کار سازمان تبلیغات، ساماندهی تبلیغات، مساجد و مداحان است تقاضای استان ما که یازده درصد خاک کشور را در بر دارد با نیروی انسانی موجود که کمتر از تعداد انگشتان دست است، همخوانی ندارد اما با افتتاح اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان، بار این سازمان سبک‌تر و نظارت جدی‌تر خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود فرقه‌های افراطی شیعه یادآور شد: اکنون که شیعه لندنی و نفرینی و لعنی با کمک دشمنان موجودیت یافته است، باید هوشیار بود آنان هدفی جز شکستن وحدت و آسیب زدن به نظام ندارند کسانی که با لعن بر بزرگان اهل سنت، با این افراد در داخل و خارج همکاری می‌کنند، دل امیر مؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) را شاد نمی‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: همواره شاید فرمانداری و استانداری نتوانند درخشش لازم را داشته باشند زیرا تحت تأثیر هستند لذا باید تبلیغات اسلامی اقتدار خود را در حیطه وظایف داشته باشد./831/202/ب2

ارسال نظرات